Jeg har fået lov at sove længe

men ak, konen kommer ind og siger at gulvet er lidt koldt. Og det ved vi jo godt hvad betyder - nemlig driftsstop...
Ok tænker jeg, jeg har lige skiftet gløderøret dagen før, så mon ikke det er det.
Da jeg kommer i fyrrummet ser jeg til min skræk at displayet er dødt

knap så godt..
Multimeteret frem, og jo den er god nok - der ER spænding til skidtet.
Knap så godt jo, for så er der nok noget galt med styrringen.
Jeg åbner boksen og konstatere øjeblikkeligt at der er sprunget en glassikring, hvilket jo ikke er verdens undergang, da det er bedre end et ødelagt print.
Men har jeg læs nogle steder at lageret ( udover gløderør, fotosensor, og kondensator ) skulle indeholde 2A glassikringer

Jeg googler for at finde årsagen, og finder en enkelt tekst om at det er normalt i forbindelse med en defekt gløderør.
Og hvor finder man så den sikring?? De første 4 steder jeg er har dem ikke. Så for ikke at ende med en lang køretur ringer jeg til min elektrikker, og sørme om han ikke er servicemindet og kommer ned i butikken. 1000 tak

Med et par sikringer i hånden er min dag så næsten reddet. For hvem ved hvad der er galt??
Første sikring springer med det nye gløderør fra dagen før - så må det jo være det..
Ud med gløderør - ohme igennem og sammenligne med nyt - samme resultat.
Nå.. men jeg smider et nyt gløderør i, og starter op. Alt ok nu.
Jeg må konstatere at et nyt gløderør har en fejl ( ikke unormalt ( og heldigvis har jeg flere liggende

) kan man læse sig frem til ).
Til jer der endnu ikke har det - hav 2A glassikringer liggende på nærlageret.....