Forfatter Emne: Åh nej, og så lige lørdag formiddag. ( Samt et godt råd)  (Læst 4659 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Kenneth

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +1/-1
Jeg har fået lov at sove længe ;D men ak, konen kommer ind og siger at gulvet er lidt koldt. Og det ved vi jo godt hvad betyder - nemlig driftsstop...

Ok tænker jeg, jeg har lige skiftet gløderøret dagen før, så mon ikke det er det.
Da jeg kommer i fyrrummet ser jeg til min skræk at displayet er dødt :-\ knap så godt..
Multimeteret frem, og jo den er god nok - der ER spænding til skidtet.
Knap så godt jo, for så er der nok noget galt med styrringen.
Jeg åbner boksen og konstatere øjeblikkeligt at der er sprunget en glassikring, hvilket jo ikke er verdens undergang, da det er bedre end et ødelagt print.
Men har jeg læs nogle steder at lageret ( udover gløderør, fotosensor, og kondensator ) skulle indeholde 2A glassikringer >:(
Jeg googler for at finde årsagen, og finder en enkelt tekst om at det er normalt i forbindelse med en defekt gløderør.
Og hvor finder man så den sikring??  De første 4 steder jeg er har dem ikke. Så for ikke at ende med en lang køretur ringer jeg til min elektrikker, og sørme om han ikke er servicemindet og kommer ned i butikken. 1000 tak :)
Med et par sikringer i hånden er min dag så næsten reddet. For hvem ved hvad der er galt??
Første sikring springer med det nye gløderør fra dagen før - så må det jo være det..
Ud med gløderør - ohme igennem og sammenligne med nyt - samme resultat.
Nå.. men jeg smider et nyt gløderør i, og starter op. Alt ok nu.

Jeg må konstatere at et nyt gløderør har en fejl ( ikke unormalt ( og heldigvis har jeg flere liggende ;D) kan man læse sig frem til ).

Til jer der endnu ikke har det - hav 2A glassikringer liggende på nærlageret.....
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline Kendub

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Tak for opfordringen! ;)

Har for nyligt bestilt kondensator og sikring, som jeg afventer fra Dvcenter.
Det er netop altid i weekender den slags sker!  >:(
« Senest Redigeret: Dec 12, 2010, 22:35 af Kendub »

Offline elwarth

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Elwarths pillefyr online
Hmm, mon ikke din fejl dukker op et andet sted, for eltænderen har vel ikke været i funktion i løbet af natten eller hvad?

Her kører fyret i hvert fald konstant døgnet rundt...  :)

Mvh
Morten
Woody 24kW vers. 10 på Dor-kedel.
Opvarmer ca. 230kvm +70kvm kælder.
Forbrug 8-9T /år.

Offline Kenneth

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +1/-1
 ;D   Morten, jeg har kompressorrens ( for hver 20 kg ), hvilket har givet et stop i løbet af natten. Men hvorfor at der intet skete første gang ved jeg ikke :o men anden optænding gik galt. Måske er det varmen der har gjordt noget? da jeg ohmede den igennem viste den det samme som en ny - men den var defekt!!
16 kw scotte ver. 6.14 opop 618 kedel. Kompressorrens. 25o m2 stuehus fra 1875 ok isoleret og renoveret. Brændeovn i stuen. Nu med 70 m2 ok isoleret tilbygning. Elpatron i VVB om sommeren.

Offline elwarth

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Elwarths pillefyr online
I see  :D
Godt du fik varme på igen - og genoprettet familiefreden...
Woody 24kW vers. 10 på Dor-kedel.
Opvarmer ca. 230kvm +70kvm kælder.
Forbrug 8-9T /år.