Hej Frank,
"Nulstil chip" knappen er for at nulstille stokerkontrol's hukommelse med hvilken version chip der sidder i styringen, sådan at funktioner der findes/ikke findes i de forskellige versioner kan vises/undertrykkes, "Nulstil chip" resetter også valget af COM-port, så der kan laves en ny søgning.
Sagt på en anden måde, det fungerer ligesom at afinstallere alt omkring stokerkontrol og derefter installere det på ny.
Derimod nulstiller "Nulstil chip" absolut ingenting i selve chippen og dermed styringen

Mht. skift til 10 kW brænder, så har jeg faktisk gjort det for noget tid siden, og kan konstatere at der ikke er nogen nævneværdig forskel i forbruget, men en bedre lavlast drift og en renere herd.
Begge ting skyldes den mindre herd der giver et mindre bål og en bedre luftstrøm ved mindre last.
Teoretisk skulle en forbedret forbrænding i lavlast give en forbedret fyringsøkonomi, men da netop lavlast er der hvor forbruget i forvejen er lille, giver det ikke rigtigt noget måleligt.
Syhler skal altså ikke sætte næsen op efter lavere forbrug, men kan forvente lettere drift

Hilsen
Michael
Kan man "nulstille" sin stokerkontrol ?
I din (og min
) version af StokerKontrol (=version 3.1) er der ikke en 'Nulstil chip'-knap. Det er der i senere versioner, som du måske har et gyldigt abonnement til at kunne hente gratis på http://www.stokerkontrol.dk/index.php?page=update&lang=dk
Som jeg forstår det, så er 'Nulstil chip'-knappen netop tænkt til at skulle bruges, når man skifter chip.
Vil pilleforbruget ændre sig, når jeg skifter til ½ brændereffekt ?
Uden at kunne bevise noget overhoved, så vil jeg mene, at man vil komme til at køre med en højere ydelse (målt i procent) specielt om for- og efteråret, og at det godt kunne give højere virkningsgrader og dermed mindre pilleforbrug.