Hej Syhler,
Jeps, jeg anbefaler at den sidder i skorstenen 30-50 cm over røgrøret.
Du kan sikker bruge samme trækstabolisator, da de fleste til montering på røgrøret er kombi-trækstabilisatore (røgrør/skorsten).
Hullet i skorstenen skal bare være så stort at trækstabilisatoren kan komme ind i hullet, og i dit tilfælde skal hullet sikert være firkantet.
Du skal bare igang med boremaskine med et murbor samt hammer og mejsel, og så lave et firkantet hul til trækstabiliatoren, men check nu lige med manualen til trækstabilisatoren først

Det vil måske også være smart at checke med skorstensfejeren først, måske han kan hjælpe med monteringen eller har et godt råd.
Smede monterer ofte trækstabilisatoren på røgrøret, fordi det er nemmest for dem (det kan klares med deres vinkelsliber og kræver ikke murer færdigheder), og ofte ser man at de ikke lige får læst minteringsanvisningen.
Jeg har så galt set flere trækstabilisatore monteret af smede, hvor fladen med selve spjældet har ligget vandret (monteret ovenpå røgrøret)

Din trækstabilisator er monteret i korrekt position (på nær den ene cm

) men afstanden til fyret er ikke optimal.
Hilsen
Michael
Hej Michael
Dvs. du anbefaler jeg flytter den over i skorstenen ?
Kan jeg bruge den samme stabilisator?
Er det et stort projekt? Hvor stort hul skal der bores i skorstenen?
Det er smeden de har monteret den hvor den sidder nu, jeg vil bare have det så optimalt som muligt 
Mvh Syhler