hej
tak for jeres tilbage meldinger. Jeg er absolut ingen haj til alt det her, da det er vores 1. fyr og derfor måske lidt forjaget tilgang.
Derfor:
@ Folkebeklager den lidt voldsomme udfald, det var slet ikke min mening at virke pågående, blot et tegn på afmagt.
Dit synspunkt er værdsat herfra, da jeg forsøger alt hvad jeg kan, at blive klog på det her.
faktisk kom jeg til at tænke på, det er jo lidt utroligt at det skulle være rust. Kedelen har kørt 24/7 feb og 3 uger i marts.
Det er kun de sidste 2-3 uger hvor vejret blev mildere og jeg kastet mig ud i prøve forskellige muligheder at jeg røg inde i kondens dannelse i det første 30 min. af kedel start.
Det vil da være lidt vildt at den skulle ruste i løbet af så kort tid, med så lidt kondens problem, men hvad ved jeg

til det du spørger om:
- Opstarts besøg er bestilt, men er endnu ikke foretaget. venter stadig på den gyldne opringning. Har forsøgt at ringe dem op men der er svar på hele tiden.
- Har ikke selv monteret, ingen af delene. Er monteret af en autoriseret VVS mand.
- aner faktisk ikke hvem der er i nærheden. hvordan finde man ud af det? ved at spørger?

- jep, shunt termostat med fjern føler er sat i bunden af kedlen. Shunt termostat var på 45 mens en termometer viste 50 for returen. har nu skruet termostaten til 50 så returen er oppe på 58.
@michael fhej, altså vi har fliser over hele kælderen, og fyret er på fliser, der er sat små flade dimser på 2 hjørner, tror det må være for at den skal står plan.
Jeg ved ikke hvor kold en gulv temperatur vi snakker om men gulvvarmen er så ikke over alt, blandt andet ikke i fyrrummet.
Men i disse perioder er det ikke så koldt dér hvor der ikke er gulvvarme. Man kan går på bar tæer i fyrrummet og det føles køligt men jeg syntes ikke det er koldt, som feks. vaskerummet ved siden af hvor der heller ikke er gulvvarme.
@Martin:Hej
Som jeg skrev til Michael, så ved jeg ikke hvilke temperatur er lav nok til kuldeslag, men fyrrummet er i midten af huset i kælderen, og man kan går på bar tæer i fyrrummet og det føles køligt men jeg syntes ikke det er koldt, som feks. vaskerummet ved siden af hvor der heller ikke er gulvvarme.
Ang. shunten, så har jeg skruet shunttermostaten op på 50. Da den var på 45 viste en termometer lidt længere henne efter shunten 50 grader for retur vandet, nu viser den, 58 til tider tæt på de 60.
Har desuden hævet kedel temperatur til 70. Ved ikke om det er nødvendigt.
Mht. masonit plade, hvad så med skorstens røret? kan man bare løfte lidt op fra hver side for at skubbe sådan en fætter ind under eller skal skorstens røret afmonteres?
Jeg er ikke den skarpeste kniv med sådan noget