Forfatter Emne: fremstilling af brænderhoved  (Læst 23747 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: fremstilling af brænderhoved
« Svar #15 Dato: Feb 02, 2012, 10:03 »
Vi elsker flueknepperi  ;D

Nu kender jeg kun noget til TwinHeat, og det var et godt brænderhoved. Luften blev forvarmet til 600°, og virkningsgraden vil jeg gætte på er meget tæt på de helt moderne.
Hvis du sender en PB med din mail, kan jeg sende dig brochuren, hvor der er et billede.
Dog var brænderen designet til 2 trin, ikke 10-100% som de moderne styringer. Min kammerats Baxi som også er en stoker kører 3 trin+ pause, her sker forbrændingen på nogle varmefaste sten mener jeg.

Jeg tror du skal op i en anden kedel, de stokere jeg har set kan ikke monteres i det bette hul i OPOP kedlerne.

Selve brænderen skal laves i noget varmefast stål.

Hvad er din plan at fyre med siden omrører er nødvendig?
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: fremstilling af brænderhoved
« Svar #16 Dato: Feb 02, 2012, 15:05 »
Hej Ole,

Så så, små slag nu  ;)

Jeg er ikke enig med dig i at det er ordkløveri, og jeg er ikke enig med dig i at man ikke må bruge seriefremstillede dele.
Du skriver at hvis man bare bruger én seriefremstillet del, så er det ulovligt og du angiver en blæser som eksempel.
Bekendtgørelsen er altså ikke så snæver at du ikke må bruge en seriefremstillet blæser, heldigvis  ;)

Det er absolut muligt at lave sin egen stoker (fyringsanlæg), og det er jo også det "Nybegynder" har fået oplyst af sin skorstensfejer.

Det jeg har prøvet at "bløde lidt op på" er dit kategoriske udsagn at "det får du aldrig godkendt. Der er strenge regler til den slags idag"
...men jeg er da ked af hvis du tager det nært.

Til gængæld står jeg absolut ved min mening om at det ikke kan betale sig selv at kaste sig ud i sådan et projekt.
Det er min mening og den forbeholder jeg mig ret til at udtrykke  ;)

Heldigvis er der plads til forskellige meninger og opfattelser på dette forum  ;)

Hilsen
Michael
 
Hej
Ja selvfølgelig er det paragraf 3, sorry skrivefejl.

Alt det andet er vist ordkløveri, jeg skriver jo nøjagtig det samme som dig. Man må ikke bruge seriefremstillede dele. Det med kedlen er nok også et fortolknings spørgsmål.

Hvorvidt det er rentabelt selv at fremstille et anlæg, vil jeg helt overlade til trådstarter at vurdere.

Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: fremstilling af brænderhoved
« Svar #17 Dato: Feb 02, 2012, 15:45 »
Hej
Jamen jeg er helt rolig, og tager det ikke nært. ;)

Det jeg mener er at, det ikke er praktisk muligt i den virkelige verden, at fremstille selv, hvis man skal følge paragrafferne. Men det er jo bare min fortolkning, som jeg har haft hele tiden. Du mener noget andet Michael, det er helt iorden.

Jeg vil godt lige undskylde til trådstarter, for vi røg meget OT. :'(



Hej Ole,

Så så, små slag nu  ;)

Jeg er ikke enig med dig i at det er ordkløveri, og jeg er ikke enig med dig i at man ikke må bruge seriefremstillede dele.
Du skriver at hvis man bare bruger én seriefremstillet del, så er det ulovligt og du angiver en blæser som eksempel.
Bekendtgørelsen er altså ikke så snæver at du ikke må bruge en seriefremstillet blæser, heldigvis  ;)

Det er absolut muligt at lave sin egen stoker (fyringsanlæg), og det er jo også det "Nybegynder" har fået oplyst af sin skorstensfejer.

Det jeg har prøvet at "bløde lidt op på" er dit kategoriske udsagn at "det får du aldrig godkendt. Der er strenge regler til den slags idag"
...men jeg er da ked af hvis du tager det nært.

Til gængæld står jeg absolut ved min mening om at det ikke kan betale sig selv at kaste sig ud i sådan et projekt.
Det er min mening og den forbeholder jeg mig ret til at udtrykke  ;)

Heldigvis er der plads til forskellige meninger og opfattelser på dette forum  ;)

Hilsen
Michael
 
Hej
Ja selvfølgelig er det paragraf 3, sorry skrivefejl.

Alt det andet er vist ordkløveri, jeg skriver jo nøjagtig det samme som dig. Man må ikke bruge seriefremstillede dele. Det med kedlen er nok også et fortolknings spørgsmål.

Hvorvidt det er rentabelt selv at fremstille et anlæg, vil jeg helt overlade til trådstarter at vurdere.

Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Nybegynder

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: fremstilling af brænderhoved
« Svar #18 Dato: Feb 02, 2012, 19:21 »
hullet i blackstar L kedlen er 145 x 155 og ja, det bliver snævert, men det vil være muligt at få fremstillet brænderhoved der kan bruges inden for det mål :-) Igen, i forhold til mulvarpeskindet har jeg heller ikke kunnet finde andre kedler, med større hul, der kan konkurrere med prisen på en sådan..
Havde tænkt, som udgangspunkt at fyre med piller, både for at se om det vil kunne svare sig og også for at gøre det nemmere at indstille fyret, når jeg så skifter over til flis, skulle styringen jo gerne, pga iltstyring, gerne selv kunne regulere
( også herfor jeg skal have omrører i )

Offline lerrywhitegirl

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: fremstilling af brænderhoved
« Svar #19 Dato: Mar 22, 2012, 16:06 »
Thanks for sharing it! have fun!