Forfatter Emne: Download gammel stokerkontrol efter udløb af abonnement  (Læst 10881 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline SteenSN

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Steens stoker
Jeg har fået ny chip (6.78) og ville så gerne downloade Stokerkontrol version 3.25, som udkom i januar i år. Men da mit opdateringsabonnement udløb i august kan det ikke lade sig gøre.

Kan det være rigtigt, at når opdateringsabonnementet udløber, så mister man retten til at downloade enhver version - også de versioner, som man kunne have downloadet inden for abonnementet?

Hvis jeg stadig har lov til at downloade de versioner, som udkom i løbet af mit abonnement, hvordan får jeg så fat i dem?
Woody 16kw, chip 6.88, stokerversion 3.20, kompressorrens, Pannex solvarme 300 L, permanent VVB prioritering gennem topspiral, manuel shunt, trækstabilisator, 240 m2 fra 1905 + 18 m2 kælder + 14 m2 uisoleret fyrrum - forbrug 12 mdr 5900 kg https://www.svhfvuc.dk/steenstoker

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Download gammel stokerkontrol efter udløb af abonnement
« Svar #1 Dato: Sep 07, 2012, 12:12 »
Hej Steen,

Du skal nok stille dit spørgsmål til Stoker Kontrol på support@stokersoft.com eller poste under "Interface til varmesystemer >> Stoker kontrol"

Hilsen
Michael

Jeg har fået ny chip (6.78) og ville så gerne downloade Stokerkontrol version 3.25, som udkom i januar i år. Men da mit opdateringsabonnement udløb i august kan det ikke lade sig gøre.

Kan det være rigtigt, at når opdateringsabonnementet udløber, så mister man retten til at downloade enhver version - også de versioner, som man kunne have downloadet inden for abonnementet?

Hvis jeg stadig har lov til at downloade de versioner, som udkom i løbet af mit abonnement, hvordan får jeg så fat i dem?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline SteenSN

• Øvet
  • **
    • Steens stoker
« Svar #2 Dato: Sep 09, 2012, 09:53 »
Tak for info og beklager fejlpostning. Nu har jeg fra Stokerkontrol modtaget det noget nedslående svar, at efter abonnementsperiodens udløb lukker download helt og man kan derfor heller ikke få fat i de versioner, som man lovligt kunne have hentet i abonnementsperioden.

Det er en abonnementsform, som jeg aldrig tidligere har stødt på hos nogen softwareleverandør - og jeg synes den er noget smålig.

Hej Steen,

Du skal nok stille dit spørgsmål til Stoker Kontrol på support@stokersoft.com eller poste under "Interface til varmesystemer >> Stoker kontrol"

Hilsen
Michael

Woody 16kw, chip 6.88, stokerversion 3.20, kompressorrens, Pannex solvarme 300 L, permanent VVB prioritering gennem topspiral, manuel shunt, trækstabilisator, 240 m2 fra 1905 + 18 m2 kælder + 14 m2 uisoleret fyrrum - forbrug 12 mdr 5900 kg https://www.svhfvuc.dk/steenstoker

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #3 Dato: Sep 09, 2012, 10:04 »
Hej Steen

Jeg er aldrig stødt på den model du nævner du altid ser, ofte de steder jeg har købt software har man tilmed kun haft 2-3 uger til at hente softwaren, og så skal man ellers selv sørge for at få gemt filerne.

Det vil nok være en rigtig god service at holde åbent for evigt, men ikke helt fair for de der allerede har betalt på den måde, så det ændrer sig nok ikke lige med det første.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #4 Dato: Sep 09, 2012, 13:01 »
Steen.
Undskyld jeg blander mig men hvis der kommer en ny version af et styresystem til pc -mac osv  så skal du jo også betale for en opdatering men mindre det er Linux . Så det er vel ikke så underligt at man skal det ved stokerkontrol også . Når man laver et stykke arbejde med at skrive et nyt program så kan man jo ikke leve af at forære det væk. :-)
MVH
Claus
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline twc

• Guru
  • Respekt optjent: +1/-1
« Svar #5 Dato: Sep 11, 2012, 20:35 »
Du misforstår det er ikke en nyere opdatering Steen ønsker men blot den han kunne have hentet i den periode hans licens galt. Så jeg vil give ham ret i at man burde kunne hente den da han jo faktisk har betalt for den, synes man burde forlænge download muligheden til fx. 5 år.
Jeg har selv haft samme problem.

Til Steen læs lige den besked jeg har sendt til dig.

Mvh.
Thomas

Steen.
Undskyld jeg blander mig men hvis der kommer en ny version af et styresystem til pc -mac osv  så skal du jo også betale for en opdatering men mindre det er Linux . Så det er vel ikke så underligt at man skal det ved stokerkontrol også . Når man laver et stykke arbejde med at skrive et nyt program så kan man jo ikke leve af at forære det væk. :-)
MVH
Claus
Woddy 10 kW, chip 6.62, OPOP Blackstar 20
Opvarmer 270 m2 (156 m2 + kælder)
Onlinedata: http://www.bbsyd.dk/twc/pillefyr/
Stokercloud: http://www.stokercloud.dk/dev/twc.html

Offline Ronni W

• Prof
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Livet er for kort til oliefyr.
« Svar #6 Dato: Sep 11, 2012, 21:12 »
hejsa
Jeg har også haft samme problem, har dog købt ny opdatering.
Men jeg synes det burde være sådan, at det år man har betalt for, burde man altid kun hente, så hvis den sideste version man har kunne hente hed 3.20
så burde den version altid være til download. kan den jo ske ens harddisk går død..... giver det mening ?

Hilsen Ronni
10 kw Scotte V 6,79
110 l VVB varmvandspriotet
300 m2 hus.
Årligt forbrug ca 5 tons. 2011-2012

ca dagligt forbrug nu 29,3 kg.+/-

Offline hensan

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #7 Dato: Sep 11, 2012, 22:11 »
Jeg syntes enelig det er er fair måde det administreres på som nu.

Du har adgang det år du har betalt for og har uligheden for at downloade alt det du vil. Hvis du vælger ikke at downloade og gemme er det en beslutning du tager - det kan du ikke klandre firmaet for.

Du skriver at hvis din harddisk går i stykker mister du dit program - Deri er jeg ikke enig. Du har SELV ansvaret for at tage sikkerheds kopi af de data på din computer du vil bevare i forbindelse med et evt nedbrud. Dette gælder købte programmer såvel som fx dine ferie billeder.  Hvis du vælger ikke at tage sikkerheds kopi er det dit eget ansvar ikke fabrikanten. Hvis vi sammenligner med fysiske medier ville du heller ikke forvente at fabrikanten uden beregning sendte dig en ny CD-ROM hvis du havde smidt den oprindelige CR-ROM i skraldespanden.

Den måde Stokersoft administrerer på er på line med fx den måde fx illustreret Videnskab administrerer på.
Hvis du har abonnement på Illustreret Videnskab kan du logge på deres database og se nuværende og tidligere artikler som det passer dig. Du kan gemme og printe artikler under dit abonnement. Hvis du opsiger dit abonnement lukkes denne adgang for dig og hvis du ikke har printet/kopieret dine artikler er det for sent - du har mistet din adgang.

Hvis du vil have en ny udgave af stokerkontrol må du ligesom alle andre købe produktet af fabrikanten. Hvis du ikke forventer at fortsætte dit abonnement må du sikre dig at du på en af de sidste dage af dit abbonnement downloader den seneste udgave og sikkerheds kopiere denne til et sikkert sted.

Offline SteenSN

• Øvet
  • **
    • Steens stoker
« Svar #8 Dato: Sep 11, 2012, 23:53 »
Jeg synes også det ville være fair, hvis det fremgik af Stokerkontrols hjemmeside. Men det gør det ikke.

I deres FAQ svarer de på, hvornår man skal købe et nyt opdateringsabonnement. "Det skal du et år efter at du har købt programmet, hvis du fortsat ønsker at få nye opdateringer". Men der burde jo så være en tilføjelse: "og hvis du fortsat ønsker at kunne downloade de versioner du allerede en gang har betalt for"

Af hjemmesiden fremgår ligeledes, at man køber "1 års opdateringer", hvilket jo ikke er det samme som retten til at downloade i et år. Hvis det fremgik af hjemmesiden, at det var retten til at downloade nye versioner i et år som man købte  - så ville det være fair.

Hvis jeg har købt 1 års opdateringer så er det disse opdateringer, jeg har købt og ikke en download-ret, der varer et år.

Det ville jo i øvrigt være nemt på hjemmesiden at lukke for download af de opdateringer, der kommer efter et abonnements udløb, men beholde adgangen til dem, man har købt.

Ved en ret til brug af en database (fx Illustreret Videnskab) er det selve denne adgang, der er værdien, mens det jo med Stokerkontrol ikke er selve adgangen til download, men derimod softwareversionerne, der er værdien.

En helt almindelig abonnementsform er, at en licens kan aktivere software med opdateringer indtil en bestemt dato eller indtil et bestemt versionsnummer - det tror man også at købe, når man læser på Stokerkontrols hjemmeside. I virkeligheden køber man en download-ret, der varer et år - som om softwaren var et avisabonnement.

Altså: Værdien af Stokerkontrol er softwareversionerne og det er udviklingen af dem, som koster Stokerkontrol ressourcer - ikke at stille et download-interface til rådighed. Alligevel er det retten til brug af download-interfacet man køber.

Nå - fred med det hele - jeg havde det bare lidt som hvis jeg i en butik så et skilt, hvorpå der stod "Is 20 kr." og så afleverede en 20'er - og fik udleveret skiltet!..

Jeg syntes enelig det er er fair måde det administreres på som nu.

Du har adgang det år du har betalt for og har uligheden for at downloade alt det du vil. Hvis du vælger ikke at downloade og gemme er det en beslutning du tager - det kan du ikke klandre firmaet for.

Du skriver at hvis din harddisk går i stykker mister du dit program - Deri er jeg ikke enig. Du har SELV ansvaret for at tage sikkerheds kopi af de data på din computer du vil bevare i forbindelse med et evt nedbrud. Dette gælder købte programmer såvel som fx dine ferie billeder.  Hvis du vælger ikke at tage sikkerheds kopi er det dit eget ansvar ikke fabrikanten. Hvis vi sammenligner med fysiske medier ville du heller ikke forvente at fabrikanten uden beregning sendte dig en ny CD-ROM hvis du havde smidt den oprindelige CR-ROM i skraldespanden.

Den måde Stokersoft administrerer på er på line med fx den måde fx illustreret Videnskab administrerer på.
Hvis du har abonnement på Illustreret Videnskab kan du logge på deres database og se nuværende og tidligere artikler som det passer dig. Du kan gemme og printe artikler under dit abonnement. Hvis du opsiger dit abonnement lukkes denne adgang for dig og hvis du ikke har printet/kopieret dine artikler er det for sent - du har mistet din adgang.

Hvis du vil have en ny udgave af stokerkontrol må du ligesom alle andre købe produktet af fabrikanten. Hvis du ikke forventer at fortsætte dit abonnement må du sikre dig at du på en af de sidste dage af dit abbonnement downloader den seneste udgave og sikkerheds kopiere denne til et sikkert sted.

Offline Lamborg

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
« Svar #9 Dato: Sep 12, 2012, 05:52 »
Undskyld igen Steen men i mine øre lyder lidt dumt.
Du køber en vare og forhandleren sender den til dig . Men du gider ikke hente den på posthuset. Så er det forhandleren skyld at den ikke ligge på posthuset 1/2 år efter når du pludselig gider gå hen og hente den.
Du køber 3.20 men vælger ikke at opdatere til 3.25 er da dit problem.
MVH
Claus
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline SteenSN

• Øvet
  • **
    • Steens stoker
« Svar #10 Dato: Sep 12, 2012, 14:03 »
For min skyld må Stokerkontrol sælge nøjagtig den abonnementsform de vil - især hvis de gør opmærksom på det. Hvis vi snakker fysisk lager kan jeg godt forstå, at man ikke vil have uafhentede varer liggende til evig tid - men her foretager forhandleren sig jo intet i retning af at sende noget til mig - og har derfor intet besvær eller nogen udgift.

Forestil dig, at du betaler for en menu på en restaurant og får den serveret, men venter lidt med at spise. Pludselig kommer tjeneren og samler det hele sammen igen og da du protesterer siger han: du troede måske, at det var selve maden, du havde betalt for? Det var det ikke. Du havde betalt for retten til at spise det inden for en halv time - og nu er tiden gået!

(nu skal jeg nok lade være med at skrive mere - det er trods alt en mindre ting)
Undskyld igen Steen men i mine øre lyder lidt dumt.
Du køber en vare og forhandleren sender den til dig . Men du gider ikke hente den på posthuset. Så er det forhandleren skyld at den ikke ligge på posthuset 1/2 år efter når du pludselig gider gå hen og hente den.
Du køber 3.20 men vælger ikke at opdatere til 3.25 er da dit problem.
MVH
Claus
« Senest Redigeret: Sep 12, 2012, 14:04 af SteenSN »

Offline frølårsraketten

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Diernæs Mini Stoker (DiMS)
« Svar #11 Dato: Sep 12, 2012, 14:57 »
Jeg føler med dig Steen...

Da jeg havde abonnement downloadede jeg rub og stub - osse det jeg ikke umiddelbart kunne se jeg fik brug for. Det fylder jo ikke alverden.

O0 O0 O0
Venligst Pierre

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #12 Dato: Sep 13, 2012, 19:59 »
Forestil dig, at du betaler for en menu på en restaurant og får den serveret, men venter lidt med at spise. Pludselig kommer tjeneren og samler det hele sammen igen og da du protesterer siger han: du troede måske, at det var selve maden, du havde betalt for? Det var det ikke. Du havde betalt for retten til at spise det inden for en halv time - og nu er tiden gået!

Hej Steen

Den holder ikke helt din analogi med tjeneren og maden.  :) Hvis den skulle holde, så skulle vi lukke for din StokerKontrol når året er gået, det gør vi trods alt ikke. Du skal altså selv "smide maden ud", før du får problemer  :) Der er mange modeller, man kan også vælge at leje softwaren ud istedet,  det er ca. det som sker, og også derfor jeg kalder det et abonnement, du får bare lov til at beholde det lejede efter endt periode. (hvis du ikke smider det væk).

Nå, men jeg har ændret lidt i beskrivelsen, og håber det for nye er til at forstå.

Fra FAQ'en:
Hvornår skal jeg købe et opdateringabonnement?
Det skal du et år efter at du har købt programmet, hvis du fortsat ønsker at få nye opdateringer. Bemærk at det ikke er muligt at hente software når året er gået, det er dit ansvar at gemme evt. filer inden, hvis du ikke ønsker at forny.

Når man logger ind med sit serienummer:

Dit abonnement udløber 11/11-2012
Herefter kan der ikke hentes nogle filer.
Det er dit ansvar at gemme de filer du vil gemme,
med mindre abonnementet fornyes.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Staal

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +5/-2
    • Mit Pillefyr
« Svar #13 Dato: Sep 14, 2012, 16:15 »
Det er lidt sørgeligt at læse om alt det hykleri  ::)...

Bare som eksempler.:

1.: Hva med jeres antivirus/spyware program, hvis i ikke betaler 1 gang om året ryger licensen til at bruge det  ???

2.: Har du et website betaler du en gang om året for at beholde det  ;)

3.: Dit træningcenter gider nok heller ikke have dig rendene og spise gratis frugt efter dit abonnement er udløbet  ;D

Synes jens måde at drive stokerkontrol på er perfekt, har købt tonsvis af programmer og der er masser der kører på samme måde, nogle har man endda kun 14 dage til at downloade i ellers
bliver linket ugyldigt man har fået tilsendt på mail

MVH

Kenneth
MVH
Kenneth Staal Egebech

Woody 16kw Low Waste (v. 7.0652) trådløs termostat, silo måler, vakuum transport, vvb prio
250 kvm Landejendom fra 1900 (dårligt isoleret) :-)
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/staal01.html