Hej Michael,
Sorry, men du roder altså rundt i det

1. Temperaturen på vandet falder kun såfremt der er radiatorer der aftager varmen
2. Hvis der er radiatorer der kontinuerligt aftager varmen så vandet bliver for koldt sidst på strengen, så er mængden af varme der fremføres for lille
3. Mængden af varme der fremføres er en funktion af fremløbstemperatur * mængde
4. Max afkøling af vandet er 15
oC men hvis du bare hæver kedeltemperaturen bliver afkølingen ved at være den samme
Altså for at have et veldimensioneret et-strengs anlæg må afkølingen af ikke overstige 15
oC fra første radiator til sidste radiator.
Din ide er så at hvis pumpekapaciteten øges, så bliver vandet koldere ved sidste radiator og med "fuld skrue" bliver der ingen varme

Lad os tage det fra en ende af:
Jo mere vand der gennemløber radiatoren, jo koldere bliver vandet efter radiatoren (forhåbentlig er vi enige om det

)
Da vandet ved hver radiator enten skal gennem radiatoren (og afkøles) eller gennem tværløbet/bypasset (og i
kke afkøles), må vi også kunne enes om at jo mindre vand der kommer gennem radiatoren, jo varmere er vandet efter radiatoren.
Mængden af vand der kommer gennem radiatoren styres af termostaten og ikke af flowet fra pumpen.
Hvis flowet fra pumpen øges, vil termostaten blot lukke mindre op (ellers er termostaten defekt

)
Resultatet bliver at jo højere flow der er fra pumpen, jo mere vand vil der løbe gennem tværløbet/bypasset ved hver radiator
uden at blive afkølet.
Teoretisk vil der så også løbe mere vand gennem radiatoren, men det vil termostaten regulere ned.
Uanset hvordan du vender og drejer det, så stiger temperaturen ved sidste radiator når flowet øges.
Teoretisk kunne du lave flowet så stort at kun f.eks. 1% af fremløbet ville gå gennem radiatoren og derved ville vandet kun kunne afkøles 1% ved hver radiator, men det ville kræve en fandens stor pumpe og nogle fandens store rør

Lad os bare tage formlen fra den vejledning jeg linker til

Flow = Effekt / (Temperaturfald * Konstant)
Den formel kan omskrives til:
Temperaturfald = (Effekt / (Flow * konstant)
Effekten er den varme vi skal have afsat i huset og derfor er den konstant, vi kan jo sætte en til 4000 W
Konstanten er 1,145
Lad os så se hvad der sker hvis flower er 200 l/h
Temperaturfald = 4000 / (200 * 1,145) = 17,5
oC
Hvis flowet hæves til 300 l/h bliver temperaturfaldet:
Temperaturfald = 4000 / (300 * 1,145) = 11,6
oC
Surprice surprice, vandet bliver 5,9
oC varmere ved den sidste radiator

og det er ikke engang noget jeg har fundet på, det er sådan

...og så lige til sidst, jeg har ikke sagt fuld skrue på cirkulationspumpen, jeg skrev
Muligvis kan du hente noget ved at sætte flowet op, altså lade pumpen lave noget mere., en lille forskel

Hilsen
Michael
Kig lige fremløbs temperaturen på det du linker til 
Og nej jeg er ikke enig med din konklotion.
Fuld skrue på pumpen, og der er ingen varme.