Hej
Så er jeg blevet ejer af et nyt pillefyr
Jeg har lige et par spørgsmål:
1:
Jeg skal til at indstille fyret for første gang, og har læst en del af de tråde der er herinde, men får ikke helt fundet ud af hvad jeg skal gøre præcist.
Jeg har lavet autoberegning som er 977 gram ved brug af 8 mm piller.
Min fremgangsmåde at ændre blæser.
#: Tjek forskorstenstræk og prøv ved 0
#: Sæt min og max ydelsen til 10 % ved lav (Midt 50% min og max) (ved ved høj min/max 100 %)
#: sæt blæs til eks. 8 (midt 15) (Høj 25)
#: Lad det kører 10 min og tjek om der er 5 cm flamme. (Midt 20cm) (Høj 30 cm)
#: Er det korrekt??? hvis ikke så håber jeg i kan HJÆÆÆÆÆLPE!!!!!

Nuværende:
LAV: Som den ser ud nu er skorstentræk på 1 og blæser ved lav 7 = flammen går halvt ud på risten, men når helt op til låget og blafre rundt. Som jeg kan forstå, skal den kun gå ca. 5 cm ud og ikke opad, hvad skal jeg ændre på for at få styr på det og ret mig hvis jeg har taget fejl.
De næste har jeg endnu ikke prøvet at ændre da jeg syntes, jeg går i stå ved den første.
Mellem: Denne kan jeg læse mig til skal gå 20 cm. ud og blæser justeres efter behov.
HØJ: Denne skal gå ca. 30 cm ud og justeres efter behov.
2: Hvor mange kg vil i formode der bliver brugt pr. døgn. i disse tider. Har ca. 170 m2 hus som er isoleret godt, men stadig af ældre dato. Jeg varm kun ca. 120 m2 op til temp. 20 grader. Varmvandbeholder er slået indover El (Solceller)
3: Der er mange som nævner mont. af trækstabilisator, hvad gør den og er det et kræv man skal have det.?

Håber nogen kan hjælpe
Med venlig hilsen
Lars Rasmussen