Om man justerer luften ind efter mængden, eller mængden ind efter luften er i princippet ligegyldigt. Man kan nå målet begge veje... den ene er bare forkert.
Hvis man piller i autoberegningen har man ingen anelse om hvad fyret yder, og forbruger...
Max, hvis du har problemer med overfyldt herd... så kan det rigtig nok løses ved at sætte autoberegningen op i værdi, ligesom det kan løses ved at skrue op for blæs.
altså, sidst jeg prøvede det, at justere tallet for autobregningen fordi den simpelthen doserede for mange piller, blev der fortalt mig at pilleri i autoberegning er fejlbetjening af fyret. Så heller slå det fra og selv indstille mætninger lav og høj.
Det er et godt stykke tid siden og ved ikke om jeg kan finde tråden igen.
Det var så det jeg mente da jeg skrev svar til tråd starten, at jeg havde slået auto beregningen fra.
Jeg prøvede næsten alt, båd med oprindelige rist og her den seneste. Hvis jeg sætter blæse tal for højt, hvilke jeg måtte, så blæser de bare pillerne ud samtidig med at asken brændte til slagger der brændte sig fast på risten.
Det blev noget værre roderi sådan som jeg husker, indtil jeg slå den fra og selv holdt øje med forbrændingen i høj og lav last.
Jeg gør højst sandsynlig noget galt, men varme har vi nok af. Risten bliver ikke overdrevet fyldt med piller i høj drift, hvilke var det største problem.
Det er nu ikke fordi jeg er fuldstændig fri for aske på risten i disse tider hvor den køre 24/7, den er bare ikke et kæmpe bjerg på risten, hvor den ofte skubbede ubrændte piller ud over den.
Noget rigtigt må jeg da gør, og jeg ved ikke hvordan jeg snyder mig selv, da vi båd har den varme vi skal have, ikke så meget bøvl med ubrændte piller, og pille forbruget er ikke forfærdelig meget mere anderledes end hvad det har været.
EDIT:
mine tal er
Rens: 7min, 4s 90%
Blæs: 13,25,34
Mæt.lav: 4%
Mæt.høj: 22.5%
ydelse:16 kw
Min effekt: 10%
Max. effekt: 100%
Jeg kan godt se at kedelen som oprindelig er sat til 20KW er på 16. Det kunne måske være i forbindelse med min chip skifte for nylig at jeg har glemt at rette den til.
Men hvis jeg skal sammenligne mine blæse tal med dem Michaelf foreslår her
Du er godt på vej
Du har afvejet
Det gør intet at afvejning ikke er 100% ens hver gang.
Måske sat luft lidt for højt ?
Prøv 15 - 25 - 35
Når der er meget aske der blokerer herden, skal rense luft øges.
Standard er 30%, hæv den til 35 evt 40%
Er rensemekanik tilsluttet til ur eller i styringen ?
så er det da ikke meget jeg er fra dem med min manuelle indstilling. Hvis jeg gik over til auto beregning så eksplodere min mætninger høj lav og så starter cirkuset igen forfra.