Hej Allan,
Du skal ikke prøve at ramme mit flow, for det er bare
mit flow

Hos mig måles flowet gennem kedlen og ikke kun flowet gennem varmeforbrugerene (radiatorer/gulvvarme/VVB), og er altså inklusive shunt flowet.
Andre måler bare flowet gennem varmeforbrugerene og det vil være lavere.
Desuden har jeg to kredse der "spolerer" flowet for tiden, én ureguleret gulvvarmekreds og en ureguleret VVB.
Gulvvarmekredsen er et forsøg og VVB'en et bare fordi jeg har ødelagt min termostatventil til den (har købt en ny hos Levi/Ove

).
Derudover er min flowmåler lige væk for tiden, da den blev pisse utæt, for at sige det pænt, da jeg monterede min BS1016 med semirens

Fed kedel, men skidt med en utæt flowmåler, så der skal lige "smedes" lidt i week-enden.
Din "ghost ventil" (hvem fandt egentlig på det navn ?? ) skal bare åbnes så meget at der er varmt fremløbsvand frem til den.
Nemmeste måde at justere den på er at lukke for alle radiatorer på strengen og lukke "ghost ventilen". Når fremløbet så er blevet koldt (afkølet) åbner du stille og roligt ventilen i små doser og venter 3-4 minutter hver gang indtil røret ved "ghost ventilen" bliver tilnærmelsesvist lige så varmt som kedlen (bare indenfor 4-5
oC ).
Så har du sørget for et tilstrækkeligt statisk flow til at holde fremløbet varmt hele vejen og du kan igen åbne radiatorerne på strengen.
Hilsen
Michael