Forfatter Emne: Wifi bridge - V10  (Læst 18990 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline F.Rasmussen

• Guru
  • Respekt optjent: +4/-1
Wifi bridge - V10
« Dato: Nov 02, 2012, 19:45 »
Jeg har på Ebay.de købt denne bridge  http://www.ebay.de/itm/280785878475?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Jeg kan sætte den i en stationær PC, sætte den op og køre internet gennem den, men når jeg sætter den i styringen kan den ikke skabe forbindelse.
Den viser (med blink) at den har fat i routeren, men der kommer ikke det lille ikon på styringens skærm.

Nogen der har en idé til hvad der nu kan prøves ??
Bedste hilsener - Frederik Rasmussen

Woody 20kw på H430 Opop
Trækstabilisator-V10 styring-200kvm-6 tons årligt- 160 liter VVB

Offline Hans

• Guru
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Wifi bridge - V10
« Svar #1 Dato: Nov 06, 2012, 13:15 »
Først ville jeg være sikker på at den får noget forsyningsspænding, og det gør den nok helt og holdent via USB stikket, hvor er det tilsluttet ?

Dernæst skal du sikre dig at den virker som brigde, dvs. at der kan uddeles IP adresse fra routerens DHCP server via denne dims, eller kommer styringen aldrig på internettet.
Woody 16 kw, Opop 418 kedel, ESBE TV25 60°C termostatisk ventil og Wilo Stratos ECO pumpe.
Opvarmer ca. 88 m2 (heraf 19 kælder, og 8 fyrrum i garagen)
Interface fra http://www.stokerkontrol.dk
DragonFire interface.

Offline F.Rasmussen

• Guru
« Svar #2 Dato: Nov 07, 2012, 09:25 »
Hej Hans

Forsyningsspændning for den enten fra USB eller strømforsyning, ved styringen er det så fra strømforsyningen.

Bridge´en skifter farve i lyset når den har "fanget" routeren og det gør den også når den sidder ved styringen. Det virker mest som at den mangler forbindelsen imellem styringen og bridge´en.

Som nævnt virker den fint når jeg sætter den på en stationær PC. :-\

Woody 20kw på H430 Opop

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #3 Dato: Nov 07, 2012, 10:22 »
Jeg har på Ebay.de købt denne bridge  http://www.ebay.de/itm/280785878475?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Jeg kan sætte den i en stationær PC, sætte den op og køre internet gennem den, men når jeg sætter den i styringen kan den ikke skabe forbindelse.
Den viser (med blink) at den har fat i routeren, men der kommer ikke det lille ikon på styringens skærm.

Hej Frederik

Jeg har også forsøgt mig med den du beskriver der, det har ikke været muligt at få hul igennem via version 10 styringen, så jeg har ingen gode råd til det.

Dog har jeg en meget vigtig detajle: at du aldrig må forsyne den med ekstern strømforsyning og samtidig sætte den i USB porten på din computer. Jeg futtede 3 ud af 4 usb porte af på min bærbare på den måde og smed den i skraldespanden bagefter.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #4 Dato: Nov 07, 2012, 13:06 »
Forøvrigt, ellers bruger jeg disse 2, de fungerer fint begge, men er ikke nødvendigvis de nemmeste at sætte op:

http://www.trendnet.com/products/proddetail.asp?prod=100_TEW-650AP&cat=176

http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=5&scid=126&pid=1701

Mvh. Jens

Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline F.Rasmussen

• Guru
« Svar #5 Dato: Nov 07, 2012, 13:21 »
Hej Jens

Den med strømforsyning og USB samtidig har jeg klaret ;D men PC´en overlevede.

Tænkte nok den var lidt for "billig" - tak for info

Woody 20kw på H430 Opop

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +7/-0
« Svar #6 Dato: Nov 08, 2012, 20:13 »
Jeg er lidt nysgerrig Frederik;
Du har købt denne WIFI-bridge for at slippe for at trække internet kabel ind i fyr-rummet?

Der er et LAN og USB stik, Lan stikken går ind i styring dér hvor internet kablet går.
Hvad så med USB stikket? Er det den der skal bruges til at den får strøm? eller hvad gør du ved den?

har du fået den til at fungere?

Jeg vil nemlig gerne slippe for at bore hul i væggen bare for at trække kabel igennem.
V. 13.1017.17 - 20 Kw - Marts 2018
Kedel: Opop Blackstar 20KW - Feb. 2011
app V. 1.723 - Marts 2016

Trækstabilisator, 200L silo, VVB 100L Metro
Stålforret skorsten. Opvarmer 280 m2 i 2 plan
Gulvvarme: 2-Toiletter, køkken & delvis kælder.
Forbrug 2019- 24: gennemsnitlig 6 tons pr. år

Offline F.Rasmussen

• Guru
« Svar #7 Dato: Nov 09, 2012, 16:01 »
Hej Max

USB´en er udelukkende til strømforsyning via pc - ved styringen forsynes den af en ekstern strømforsyning på det 3. kabel.

Og nej - jeg kan ikke få hul igennem til styringen :(  Så nu leder jeg efter en anden bridge til en fornuftig penge

Woody 20kw på H430 Opop

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
« Svar #8 Dato: Nov 09, 2012, 18:08 »
Hej Max

USB´en er udelukkende til strømforsyning via pc - ved styringen forsynes den af en ekstern strømforsyning på det 3. kabel.

Og nej - jeg kan ikke få hul igennem til styringen :(  Så nu leder jeg efter en anden bridge til en fornuftig penge
OK.
Er det sådan at jeg kan bede dig om at skrive tilbage hvilke bridge fungere?
Vil nemlig gerne slippe for det kabel halløj.

Vil du gå efter én af dem Jens skriver?
« Senest Redigeret: Nov 09, 2012, 18:08 af Max »

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #9 Dato: Nov 09, 2012, 19:07 »
Hej Gutter,

Jeg fandy lige denne her i Bilka kataloget www.bilka.dk/Elektronik/Computere/Tilbehoer/Netvaerksudstyr?so=relevans&ps=12&pa=2
...den er godt nok ikke trådløs, men der er vel 230 VAC i nærheden af fyret  ;)

På nettet koster den 449,00 men i det sidste katalog er den på tilbud (priskrig) til 349,00.

Se billede længere nede...

Hilsen
Michael

Hej Max

OK.

Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Ole S

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +25/-4
« Svar #10 Dato: Nov 09, 2012, 20:15 »

Hej Michael
Sjovt du smider dette link, jeg havde netop tænkt samme tanke i denne tråd, det med at lave internet over elnettet. Jeg googlede lidt rundt, da jeg ikke aner en pind om den slags. Det er meget blandede erfaringer man finder om denne type internet, stabiliteten er vist meget svingende på den slags. Problemerne opstår vist typisk, hvis man skal over i en anden fase med internettet, og det kan man jo godt forestille sig. Og det vil jo nok typisk kunne volde problemer, da folk jo nok ikke ret tit kører med samme fase i huset som der hvor fyret står opstillet. Men igen jeg har ikke forstand på det og ingen erfaring, kun noget jeg har læst mig til.

Computercity har også en del forskellige af den slags.Internet i stikkontakten

Hej Gutter,

Jeg fandy lige denne her i Bilka kataloget www.bilka.dk/Elektronik/Computere/Tilbehoer/Netvaerksudstyr?so=relevans&ps=12&pa=2

På nettet koster den 449,00 men i det sidste katalog er den på tilbud (priskrig) til 349,00.

Hilsen
Michael

Hej Max

OK.

Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
    • MHES
« Svar #11 Dato: Nov 09, 2012, 20:38 »
Hej Ole,

Jeg har brugt sådanne enheder fra LinkSys og det spiller bare også over forskellige faser  ;)
Det er dog ikke det samme som et kablet ethernet netværk eller en god WiFi forbindelse.
Der hvor du ser forskellen er i båndbredden (mængden af data pr. tidsenhed) og det har en betydning hvis du flytter filer, streamer TV eller hører musik over forbindelsen.
Men de få data der sendes/modtages fra en v10'er er altså ikke noget problem, det kunne såmænd køre via et 9,6 K modem  ;)

Hilsen
Michael

Hej Michael
Sjovt du smider dette link, jeg havde netop tænkt samme tanke i denne tråd, det med at lave internet over elnettet. Jeg googlede lidt rundt, da jeg ikke aner en pind om den slags. Det er meget blandede erfaringer man finder om denne type internet, stabiliteten er vist meget svingende på den slags. Problemerne opstår vist typisk, hvis man skal over i en anden fase med internettet, og det kan man jo godt forestille sig. Og det vil jo nok typisk kunne volde problemer, da folk jo nok ikke ret tit kører med samme fase i huset som der hvor fyret står opstillet. Men igen jeg har ikke forstand på det og ingen erfaring, kun noget jeg har læst mig til.

Computercity har også en del forskellige af den slags.Internet i stikkontakten

Opvarmer ca. 270 m2
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Hjemmeside www.mhes.dk

Offline NK

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
« Svar #12 Dato: Nov 09, 2012, 21:26 »
Hej Gutter,

Hilsen
Michael

Hej Max

OK.

Hej Michael
Nu er jeg ikke sikker på om jeg kan min El-ABC men der er 2 kontakter ved vores fyr. Jeg tror det er 230 VAC stik. De er ret stor. Den ene af dem er tilsluttet fyret, så jeg har den anden fri.
Men de Zyxel bridge er jo til stik kontakt. Hvordan forbinder man Zyxel bridge til denne VAC kontakt?
Hvis jeg har forstået videoen i bunden af siden, så tilsluttes bridge til strøm og en router tilsluttes denne bridge.
Denne router skal vel også have strøm? Så man kan måske bare tilslutte en stikdåse til denne VAC kontakt?

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
    • MHES
« Svar #13 Dato: Nov 09, 2012, 21:55 »
Hej Nick,

230 VAC er det vi har i en almindelig stikkontakt og det dit fyr bliver forsynet med.
Det betyder at man kan montere en almindelig stikkontakt ved fyret og sætte den ene enhed i den.
Den anden enhed sættes så i en stikkontakt i nærheden af din router.

Enheden ved fyret har et RJ45 stik (det er et netværksstik) og mellem det stik og stikket på styringen monterer du et alm. netværkskabel.
Enheden ved routeren har også et RJ45 stik og mellem det stik og routeren monterer du også et alm. netværkskabel.
Ideen er at forbindelsen mellem de to enheder er dit el-net, og derved kommer de til at fungere som en "forlængerledning" ligesom hvis du trak et netværkskabel mellem din router og dit fyr.

Hilsen
Michael

Hej Michael
Nu er jeg ikke sikker på om jeg kan min El-ABC men der er 2 kontakter ved vores fyr. Jeg tror det er 230 VAC stik. De er ret stor. Den ene af dem er tilsluttet fyret, så jeg har den anden fri.
Men de Zyxel bridge er jo til stik kontakt. Hvordan forbinder man Zyxel bridge til denne VAC kontakt?
Hvis jeg har forstået videoen i bunden af siden, så tilsluttes bridge til strøm og en router tilsluttes denne bridge.
Denne router skal vel også have strøm? Så man kan måske bare tilslutte en stikdåse til denne VAC kontakt?
Opvarmer ca. 270 m2
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Hjemmeside www.mhes.dk

Offline Ole S

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +25/-4
« Svar #14 Dato: Nov 09, 2012, 21:58 »
Hej Michael
Ja det er jo ikke store datamængder der er fra sådan et fyr. Men rart at høre at du har haft gode erfaringer med det, hvis man engang skulle få brug for det. Det er sgi da lidt smart, bare at hugge sådan et par dimser i stikkontakterne, og så er der net i en eller anden grad.
« Senest Redigeret: Nov 09, 2012, 22:00 af Ole S »
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted