Hej Dan,
Det hele kommer lidt an på hvilken status fyret har når du tænder for strømmen.
I udgangspunktet er det ikke nødvendigt at slukke for strømmen til brænderen når du renser, men det gør selvfølgelig ikke noget at du går med både livrem og seler

Når du skal rense brænderen slukket du fyret ved at holde NED-knappen inde indtil den går i stop-mode.
Det medfører at blæseren går på max i en td og brænder de tilbageværende piller på herden af.
Når blæseren stopper er brænderen i STOP.
Nu kan du tage stikket af brænderen og rense alt det du vil, du kan også slukke for strømmen hvis du vil være helt sikker

Når du er færdig med at rense, sætter du stilket i brænderen igen, og så er det at forskellen kommer - har du slukket for strømmen eller ikke ?
Har du
ikke slukket for strømmen, skal du bare holde NED-knappen indtil den skriver VENT.
Har du haft slukket for strømmen, så skal du tænde igen.
Det medfører at styringen tror at der har været en strømafbrydelse, og den vil starte med at blæse i "sluktiden" for en sikkerheds skyld (ligesom når du slukker på NED-tasten).
Når sluktiden er udløber vil den være i STOP, og så kan du trykke på NED-knappen indtil den skriver VENT.
På de fleste software versioner kan man dog afbryde sluktiden og tvinge den i opstart, ved at holde NED-knappen inde indtil den skriver VENT.
Uanset om du har haft slukket eller ej for strømmen, så betyder VENT at den er igang med en opstart.
Hilsen
Michael
Hej Alle
jeg har efter rensning det problem ( hvergang ) at fyret ikke vil begynde på optændning,i manualerne står der,at strømmen tilsluttes, også skal nedknappen holdes nede i 10 sek, men der sker ingen ting udover at der startes nedkøling i 5 min.
hvad gør jeg galt ?
mvh Dan