Hej,
I praksis er lux-tallet bare en ON/OFF funktion eller en OK/IKKE OK funktion

Styringen reagerer kun på om der er lys eller ikke, og niveauet er i nogle styringer justerbart, i andre (bl. a. v10.x) er det en fast værdi.
Normalt er værdien omkring 5 lux, og når tallet er over det er der lys, når det er under er der ikke lys

Under optænding bruges lux værdien til at detektere hvornår der er ild (optænding færdig) og under drift bruges lux værdien til at detektere at ilden er gået ud (ny optænding nødvendig).
Under drift skal lux værdien være under grænsen i et stykke tid, før det dekteres som manglende ild.
Denne tid er i nogle styringer justerbart, i andre (bl. a. v10.x) er det en fast værdi.
Normalt er tiden omkring 4 minutter.
Altså glem alt om værdien af lux fiser op og ned, det er kun minimumsniveauet og tiden der er afgørende.
En måde at undgå problemstillingen på er at lux værdien ikke vises, men kun statos ILD OK / ILD IKKE OK, så ville alle "problemer" være løst

Hilsen
Michael
Har købt en brugt woody 16 kw brænder og monteret
Scotte version 10 styring kan så se under graferne at styringen
At den ikke ligger stabilt 100 procent undr foto sensor har prøvet snart
Alt uden held .fyret kører såmændt godt nok men det irritere mig
Alligevel. Nogen bud
Ja det er måske lidt træls når lux farer op og ned min "gamle v 6.69 stod konstant på 93 lux som var max.
Så fik jeg den nye v10er og den er meget mere følsom men det betyder intet bare det kører uden optændinger i tide og utide.
Men måske kommer der en opdatering som gør lux mere stabil hvis det kan lade sig gøre.
Fuck min kommatast dur ikke