Hej cmadsen,
Først og fremmst - tak for at finde sdavefjel

...det er noget af det sværeste selv at gøre, når man har skrevet teksten.
Det skal blive rettet så snart jeg er hjemme på matriklen igen

Mht. analogien til en bil (omtalt på side 3), så har du fået galt fat i meningen

Det går ud på at holde en konstant hastighed på en lige vej, og gøre det ved at træde speederen i bund og slippe den helt (altså motorbremse), og det er du nok enig i ikke er helt fornuftigt

Hvor en motor har sin bedst ydelse og hvor tabene i form af lyd, rystelser og varme ligger, vil jeg ikke ind i en diskusion om

...men eksemplet er ment som en måde at forklare modulering på, for "ikke teknikere".
Har du et forslag der er bedre, er det mget velkomment

Punktet med rensning af blæsern skal helt sikkert med

Hvorimod det med forkert montering af bageste toplåg på gamle Opop og BlackStar kedler nok ikke kommer med

...der ska jo stadig være noget at skrive om på forum

Hilsen
Michael
Fornem vejledning til at blive klog af. Jeg faldt over nogle sdavefjel:
Side 10: Forbindelsen mellem anlægget og ekspansionsbeholderen må aldrig kunne blokkeres !!!
blokeres med et k.
Side 12: være lå lavt som muligt (så lavt)
Side 19: Ur syringen arbejder (det lyder syret)
Side 21: den effekt fyret kan producerer. (producere.)
Side 21: VVB ur syringen arbejder
Side 22: vil fyret starter fyret (et fyr for meget)
Side 29: forbrugte antal kg. Træpiller, er der (træpiller med lille t)
Side 31:For brændingen af træpiller (lyder maritimt)
Side 32:Står kedlen på et holdt betongulv ( koldt)
Side 33: og det er ofte lettest når SemiRens delens åg (selve vippearmen). (som om der mangler noget tekst)
Side 38:god kvallitet.
Analogien på side 3 med en bil der kører op og ned i hastighed, holder vist ikke helt. Hvis motoren havde bedste virkningsgrad ved 100% ydelse ville det netop være mest økonomisk at køre med sømmet i bund og så trille på frihjul et stykke vej. Jeg har kendt en der kørte sådan! Faktisk ville der kunne spares en del benzin ved at vejene var bakkede, med en stigning på nogle enkelte %. Så ville motorerne arbejde tættere på bedste virkningsgrad.
Man kunne overveje at tilføje en rengøring af blæseren en gang imellem, med trykluft eller en pensel. Det gjorde en stor forskel på mit fyr, at få fjernet 4 års snavs og spindelvæv fra blæserhjulet.
Noget, som jeg ikke har set beskrevet andetsteds, er at man kan montere bagerste toplåg forkert! Det gælder både OPOP og BlackStar. Jeg har set det 3 gange, hvor de 2 flige, som skal ind i rillerne på kedlen, i stedet er skubbet ind i mellemrummet mellem forreste toplåg og den flig hvori rillerne er. Låget slutter ikke tæt og sidder skævt, men man kan godt få vingemøtrikkerne på. Denne bøf er præsteret af min skorstensfejer, en bekendt og mig selv. UPS! Men måske det falder uden for vejledningens rammer.
mvh