Hej,
Ja, grundlæggende er jeg enig, men Torbens problem er netop at han ikke har styr på tallene.
Det er absolut ikke sagt for at nedgøre Torben, for han kæmper en kamp og har haft meget imod sig.
Michael F vejleder Torben ganske godt, og det er absolut bedst at Torben holder sig til én og kun én "vejleder".
Jeg ved godt at alle indlæg her på forummet er afgivet i den bedste mening og med de bedste intensioner, men her er det altså vigtigt at holde fokus.
Jeg har allerede én gang været hjemme hos Torben, og jeg har lovet ham at jeg kommer igen, så snart jeg har tid.
I mellemtiden er jeg helt rolig ved at Michael F hjælper ham

Hilsen
Michael
Når luft mængen passer ,blæsertal er iorden bliver skamolpladen hvid 
...eller den får for meget luft 
For den bliver ikke "mere hvid" eller anden farve hvis den får for meget luft 
Jeg er enig i at hvid belægning på kedelsiderne ikke er et tegn på forkert forbrænding, for man skal slet ikke se på de belægninger, man skal se på flammen og på asken i askeskuffen 
Hilsen
Michael
Ja det er rigtig Michael....men hvis man efter erfaring ca hved hvilke blæsertal der skal til for at få en lysere farve og hvilke tal hvor den soder.....er man på rette kurs......Torben har jo fundet de tal der gir hvid/lysere belægning, så han er jo tæt på de rigtige blæser tal....