Jeg kan i grunden heller ikke huske om jeg har prøvet det af og måske kommer det an på hvilken situation styringen er i når strømmen ryger. Den historie kommer med er styringen jo i opstart da HPFI ryger og starter bare der hvor den var da strømmen kommer igen . Men det er jo ikke noget der burde ske så tit at det burde være et problem. Hvis det gør det skal man måske tjekke install for så må der jo være noget galt. Synes i grunden at det er sikkerhedsmæssigt uforsvarligt hvis den bare starter op når hpfi bliver slået til . Hvad nu hvis det er gearmotoren til den interne der er stået af og kortslutningen er brændt væk i knaldet så starter fyret op og efter et stykke tid har man en tilbagebrand . Nå men jeg hygger :-( med regnskab idag så jeg kan lige prøve det lidt på V10.
Jamen Lamborg, hvis den interne snegl er stået af kan den jo ikke køre piller ud til tænder og vil melde fejloptænding.
Kan ikke lige se om trådstarters styring er under opstart, da strømmen smutter

Bortset fra det, burde der ikke ske noget farligt hvis strømmen smutter, bortset fra hvis der ikke er træk i skorstenen og luxmåler soder til, smelter. Men så starter den jo ikke op der, heller.
Det med slagger og piller der ligger på herden, vil det meste blive blæst væk under opstart.
Tænk nu, hvis man en vinter i 20-25 graders frost er på weekendophold, og kommer hjem til et hus med frostsprængte rør, fordi den IKKE skal tænde efter strømafbrydelse.
Derfor SKAL den tænde op efter en strømafbrydelse, men lige hvad der gik galt i trådstarters tilfælde kan vi kun gisne om.
Kalasnikov, prøv da og teste det, ta strømmen, vent 15-20 min og så se om den ikke starter op.