Forfatter Emne: Stokerkontrol 3.50beta alfa3  (Læst 46835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Birch-Nielsen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 292
  • Respekt optjent: +11/-4
  • Beam Me Up, Scotte!!
    • Folkes Fyrdata
Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Dato: Feb 01, 2014, 13:17 »
Heps

Har sovet vintersøvn et godt stykke tid, så bær over med mig hvis der er noget jeg har misset? Men har prøvet at kontakte Jens mht. hvornår (om?) ovennævnte (gamle) Stokerkontrol ville komme i endelige udgave? Skrev til ham for længe siden nu og da var den lige på trapperne, og har prøvet igen herigennem, men personlige beskeder fra mig bliver blokeret (gad vide om jeg har tisset på nogens sukkermad??)

Er der nogen der ved noget? Vi er trods alt vel stadig en del brugere med den gamle version der trods alt også betaler abonnement?

Mvh Folke
Beam Me Up, Scotte..!!

10 kW Scotte på BlackStar20S

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/folke.html

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #1 Dato: Feb 06, 2014, 18:31 »
Orv, må jeg lytte med i denne tråd, det er jeg ski da også nysgerrig efter at vide  :)
Biomax 16 fyrbøder

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #2 Dato: Feb 14, 2014, 17:21 »
Hejsa

Nej  :) Jeg har skam bare blokeret for personlige beskeder generelt, vil hellere holde historikken inde i min mail istedet, så brug den info@stokersoft.com, jeg skal beklage hvis der har været en smutter og du ikke har fået svar.

Jeg har lige et par småting jeg gerne vil have med, bla. en fuld raspberry udgave af den, så folk er fri for at patche, og så er der et par meget små ændringer i de nyeste chips. Så er den der og jo den kommer helt sikkert ud, der er en del synes jeg selv fede ting i den, bla. indbygget webserver og en del forbedringer rundt omkring.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Feb 14, 2014, 17:22 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #3 Dato: Feb 22, 2014, 07:18 »
Hej Jens. Det lyder super med nyt software til Raspberry pi. Har kæmpet en del med det nuværende software. Får det til at køre, men efter få dage får jeg data udfald (2 til 3 døgn hver gang jeg forsøger). Har brændt et image af den færdige installation, så det er ingen sag at brænde en ny installation. Men det samme problem opstår efter 2 til 3 døgn. Jeg midster data på forbrug samt kurver. Har sat Raspberry til at genstarte hver nat kl 03. Og det afhjælper ikke problemet. Det mit ønske går på er, at hvis der ikke er nogen ophavsrettigheds problemer. Om du ikke kunne når, det nye software kører. Tage et image af en færdig installation uden serie nr. Og ligge det til download. Hvis det oprettes på et 4GB sd kort, kan vi alle brænde image på et 4GB eller 8GB kort. Alt efter org. SD kortes størrelse. Skriv gerne en pm for at få uddybet mit ønske.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #4 Dato: Feb 22, 2014, 14:34 »
Hej Jens. Det lyder super med nyt software til Raspberry pi. Har kæmpet en del med det nuværende software. Får det til at køre, men efter få dage får jeg data udfald (2 til 3 døgn hver gang jeg forsøger). Har brændt et image af den færdige installation, så det er ingen sag at brænde en ny installation. Men det samme problem opstår efter 2 til 3 døgn. Jeg midster data på forbrug samt kurver. Har sat Raspberry til at genstarte hver nat kl 03. Og det afhjælper ikke problemet. Det mit ønske går på er, at hvis der ikke er nogen ophavsrettigheds problemer. Om du ikke kunne når, det nye software kører. Tage et image af en færdig installation uden serie nr. Og ligge det til download. Hvis det oprettes på et 4GB sd kort, kan vi alle brænde image på et 4GB eller 8GB kort. Alt efter org. SD kortes størrelse. Skriv gerne en pm for at få uddybet mit ønske.

Hej Nordgren

Det lyder som om din usb-seriel adapter går ned, det er der nogle af dem der har en tendens til, ikke så tit på linux, men jeg har set det ske. Hvis du vil være sikker kan du sende logfilen fra det tidspunkt hvor den er gået ned - både før og efter, så skal jeg kigge og se om det virkelig er det som sker. Send til info@stokersoft.com

Jeg regner med at lave en installer, så man ikke skal installere patches eller noget som helst. Præcis som Linux versionen til pc. Men en kopi af image kan også være en mulighed, jeg har ikke lige tjekket rettighederne på det, men vil tro det er ok.

Mvh. Jens


Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #5 Dato: Feb 22, 2014, 15:26 »
Citér
Får det til at køre, men efter få dage får jeg data udfald (2 til 3 døgn hver gang jeg forsøger).
Instead of buying a new usb-adapter just to check if that is the problem you could try running PellMon for a couple of days, it's free and quite easy to set up nowadays.

I have never heard of PellMon ever losing contact with the burner, but then again PellMon does not have that many users compared to StokerKontrol...

Jens, a build in webserver sounds awesome! If you had that two years ago I might not have bothered writing PellMon.
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #6 Dato: Feb 25, 2014, 09:05 »
Har 2 typer USB adaptere. Begge laver fejl på Raspberry pi.
Men kører problemfrit på pc under Windows 7. Afventer nyt software til Raspberry pi og hvis jeg får tid prøver jeg PellMon.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #7 Dato: Feb 25, 2014, 11:42 »
Har 2 typer USB adaptere. Begge laver fejl på Raspberry pi.
Men kører problemfrit på pc under Windows 7. Afventer nyt software til Raspberry pi og hvis jeg får tid prøver jeg PellMon.

Er du sikker på det er usb adapterne? Du kan prøve at sende en logfil til info@stokersoft.com hvis du har lyst, fra et tidspunkt, hvor den er gået i stå. Men det er ofte USB driverne, men det kan jo også være noget andet.

Motoz: Its a common problem. We see it mainly on Windows Vista, 7, 8 using a serial adapter that is designed for windows xp. They seem to work, but after some hours/days even weeks, they crash in the driver. You can do anytihing, i have tried software in most languages, using different techologies, no change. It boils down to small control messages, no problem, but larger amounts of data crashes them. Also you can install a failing usb device on Windows XP or Linux, runs perfectly. We see it occasionally on Linux but that is quite rare, so two adapteres (of different brands that i assume it is) sound a bit strange. For Windows the FTDI chipset is by far the best, Prolific chipset is made in thousands of chinese copies with more or less stable drivers/hardware, thats a nightmare.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline motoz

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 255
  • Respekt optjent: +18/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #8 Dato: Feb 25, 2014, 21:14 »
Thanks for the info Jens. I'm not familiar with the driver architechture on windows, but I can very well understand that using a driver made for XP with win 7 or 8 can cause problems. I picked up a the cheapest usb-serial cable I found, http://www.stlab-sg.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=20&category_id=2&option=com_virtuemart&Itemid=6, when I started with PellMon and it has worked with no problems at all. Just checked, it seems to use the 'garbage' profilic chipset, but the raspbian default driver seems to handle it well enough. But there are of course any number of chinese adapters with varying quality.
Bio Comfort 30kW, compressor cleaning, lambda. Termax 25cr boiler. Matene vertical pellet conveyor. PellMon open source pellet logger: https://github.com/motoz/PellMon

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #9 Dato: Feb 25, 2014, 23:20 »
Hej Jens. Som beskrevet, har jeg 2 forskellige USB adaptere. En der kun kan køre Windows xp og en der kan køre Windows 7. Begge fungerer under Raspberry pi uden installation af yderligere drivere. Men de går begge ned efter et par dage på Raspberry pi. Til gengæld køre den der er til Windows 7 upåklageligt under Windows 7 med de medfølgende drivere. Prøver før jeg sender dig en log fil, at købe en USB adapter på stokerkontrol.dk
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #10 Dato: Mar 19, 2014, 07:47 »
Hej Jens. Har stadig samme problem med at den går ned efter 3 døgn. Og det med den nye USB adapter købt hos jer. Har sendt en logfil. Håbet at høre fra dig. Hvad er status på det nye software til pc & Raspberry ? Hjælper en anden bruger der har samme problem, med at data stopper efter 3 døgn. Han kører pc versioner (Windows 7, 32 bit)
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #11 Dato: Mar 19, 2014, 11:46 »
Hej Jens. Har stadig samme problem med at den går ned efter 3 døgn. Og det med den nye USB adapter købt hos jer. Har sendt en logfil. Håbet at høre fra dig. Hvad er status på det nye software til pc & Raspberry ? Hjælper en anden bruger der har samme problem, med at data stopper efter 3 døgn. Han kører pc versioner (Windows 7, 32 bit)

Hej Nordgren

Kan du ikke lige sende en mail med dit serienummer, så skal jeg kigge i loggen og se hvad der sker.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #12 Dato: Apr 02, 2014, 07:32 »
Hej Jens. Flot åbent hus i går. Det var køreturen værd. Det var også kun 950 km. Når vi nu viser jer alt den interesse. Kan du så ikke pushe processen med en ny version stokerkontrol til Raspberry. Nu hvor præsentationen af det nye fyr er gået så godt.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #13 Dato: Apr 02, 2014, 08:47 »
Hej Jens. Flot åbent hus i går. Det var køreturen værd. Det var også kun 950 km. Når vi nu viser jer alt den interesse. Kan du så ikke pushe processen med en ny version stokerkontrol til Raspberry. Nu hvor præsentationen af det nye fyr er gået så godt.

Hej Klaus

Godt at høre det var interessant at se de nye omgivelser, RTB mv.

Som sagt tror jeg ikke en ny version hjælper dig, ifølge din log afslutter programmet brat (eller systemet) så det er ude af StokerKontrol's hænder det der sker. Men det kan sagtens komme an på en prøve. Men jeg vil godt lave den alligevel, jeg vil bare ikke sætte dato på det.

Kører din Windows version? Du snakkede om at det gik galt på den nye adapter du har fået? Og jeg har snakket om at du muligvis kører med forkerte drivere.

Mvh. Jens




Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Stokerkontrol 3.50beta alfa3
« Svar #14 Dato: Apr 04, 2014, 13:51 »
Hej Jens.
Må "beklage", at min pc installation kører upåklageligt med jeres USB adapter. Så meget ulejlighed for at spare 100 kr. Ser frem til at prøvekøre en ny Linux software. Står gerne til rådighed for lidt Beta test.   :)
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013