Forfatter Emne: Denviro S+M.  (Læst 14323 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline jens.a

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Denviro S+M.
« Dato: Apr 19, 2008, 12:09 »
Hej derude.
Nu må i hjælpe os.
Vi har lavet en forhåndsbestilling på Denviroen, men kommer lidt i tvivl af alle de negative ting der bliver skrevet om det.
Er der ikke nogen derude der har gode ting at sige????
Er der nogen på Sjælland der har et stående og som gerne vil lade os komme ud og se det køre?
Skriv nu venner.
M.v.h.
Jens.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Denviro S+M.
« Svar #1 Dato: Apr 20, 2008, 08:54 »
Hej derude.
Nu må i hjælpe os.
Vi har lavet en forhåndsbestilling på Denviroen, men kommer lidt i tvivl af alle de negative ting der bliver skrevet om det.
Er der ikke nogen derude der har gode ting at sige????
Er der nogen på Sjælland der har et stående og som gerne vil lade os komme ud og se det køre?
Skriv nu venner.
M.v.h.
Jens.

Hej Jens,

Jeg tror ikke der er så mange Denviro'er ud at køre, det er et forholdsvis nyt produkt og prisen på et anlæg ligger på det dobbelte af lignende anlæg.
Når man læser salgsmaterialet ser det ud til at det der reelt adskiller Denviro fra kendte anlæg (Scotte, Woody, Boink, Multi22, TB-mini osv.) er det automatiske rensningssystem, og det gør nok merprisen mindre "spiselig".

Har du prøvet at spørge biovarme.dk om de har nogle referencer de kan henvise til ?
...biovarme.dk burde være de nærmeste til at finde nogle referencer.

Hilsen
Michael
« Senest Redigeret: Apr 20, 2008, 09:21 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline jens.a

• Begynder
  • *
« Svar #2 Dato: Apr 20, 2008, 10:50 »
Tusind tak for dit svar.
Jeg har spurgt, men de må ikke give navne.
Jeg synes jeg har hørt mange dårlige/gode ting om woody, scotte boink, så jeg synes ikke de tiltaler mig meget. En denviro koster 32000, det er det samme som de andre. Denviroen har indbygget iltstyring og den til skorstenen så det laver det optimale træk. Jeg har set på woody og scotte, de koster 26000 og der mener jeg ikke de er med i. Men så er det jo om Denviroen kan holde, de andre er jo gennemprøvet. Men det er øv der ikke er så mange i div. forums der har et denviro. Jeg ville gerne ud og se et i drift.
Jeghåber der er nogen der kigger herinde og skriver en masse.
Hvad kører du med?
M.v.h.
Jens.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
    • MHES
« Svar #3 Dato: Apr 20, 2008, 18:25 »
Tusind tak for dit svar.
Jeg har spurgt, men de må ikke give navne.
Jeg synes jeg har hørt mange dårlige/gode ting om woody, scotte boink, så jeg synes ikke de tiltaler mig meget. En denviro koster 32000, det er det samme som de andre. Denviroen har indbygget iltstyring og den til skorstenen så det laver det optimale træk. Jeg har set på woody og scotte, de koster 26000 og der mener jeg ikke de er med i. Men så er det jo om Denviroen kan holde, de andre er jo gennemprøvet. Men det er øv der ikke er så mange i div. forums der har et denviro. Jeg ville gerne ud og se et i drift.
Jeghåber der er nogen der kigger herinde og skriver en masse.
Hvad kører du med?
M.v.h.
Jens.

Hej Jens,

At de ikke må opgive navne forstår jeg ikke.
De fleste leverandører laver aftaler med nogle af deres kunder, som så, mod f.eks. rabat på deres leverance, fremviser deres anlæg.
Det må også være muligt for Biovarme, ellers ????
Det var i hvert tilfælde muligt da jeg købte min TB-mini fra Biovarme, dengang opfordrede de mig til at være fremviser på sjælland.

At f.eks. Woody, Scotte og Boink ikke tiltaler dig fordi du har hørt gode/dårlige ting om dem er helt OK, det viser jo at du har undersøgt sagen, men der er jo flere andre muligheder som ikke kommer i nærheden af prisen på det nye produkt Denviro.

Prisen på et Scotteanlæg kan jeg ikke genkende, et Scotte-sæt fra vvs-grossisten koster kr. 22.241 incl. moms og omfatter brænder, kedel og pillebeholder.
Dertil kan tilkøbes iltstyring for kr. 2.250 incl. moms hvis man er til det (jeg mener at det er unødvendigt).
Man kan også tilkøbe PC-software til styringen for beskedne kr. 995 incl. moms.

Tager du prisen fra Biovarme's hjemmeside koster en Denviro S+M 12 incl. en pillebeholder kr. 29.000 + 2.200 og så lige moms = kr. 39.000.
Det er trods alt en merpris på kr. 16.759 !!!

Priser for Multi, TB-mini og lignende ligger i samme leje som Scotte.

Jeg har selv en Woody brænder på en Opop kedel og kan kun sige godt om den.
Jeg har tidligere haft en TB-mini (kører i dag hos en kammerat) og kender mange med NBE-brændere, Multi-brændere, Pellex, TB-mini osv. alle kører reelt uden problemer.

Jeg ville personligt være utryg ved at købe et nyt produkt, der prismæssigt ligger 75% over sammenlignelige produkter, og som leverandøren ikke kan oplyse referencer for.

Men det er jo bare min mening  ;)

Hilsen
Michael
« Senest Redigeret: Apr 20, 2008, 18:28 af MHES »
Opvarmer ca. 270 m2
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Hjemmeside www.mhes.dk

Offline jens.a

• Begynder
  • *
« Svar #4 Dato: Apr 23, 2008, 08:49 »
Hej Michael.
Tusind tak. Jeg har fået en pris på 45000.- med pillebeholder, opsætning, vvb. på 160 liter. Er det meget dyrt?
Det er det nok hvis det ikke er et godt fyr. Uha det er svært. Jeg har bare læst meget om problemer med styring og ordentlig forbrænding af scotte boink og woody.
Er der ikke nogen herinde der kender nogen der har en denviro s+m?
M.v.h.
Jens.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
    • MHES
« Svar #5 Dato: Apr 23, 2008, 11:45 »
Hej Michael.
Tusind tak. Jeg har fået en pris på 45000.- med pillebeholder, opsætning, vvb. på 160 liter. Er det meget dyrt?
Det er det nok hvis det ikke er et godt fyr. Uha det er svært. Jeg har bare læst meget om problemer med styring og ordentlig forbrænding af scotte boink og woody.
M.v.h.
Jens.

Hej Jens,

Jeg synes at det lyder dyrt, også selv om fyret skulle være OK.

At du har læst om mange der har problemer med med Scotte, Boink og Woody (og andre for den sags skyld) skyldes jo nok at det netop er dem der har problemer der spørger i f.eks. dette forum.
Hvis du skal gøre en korrekt vurdering skal du sammenholde antallet af problemer med antallet af installerede anlæg, og så vil du nok opdage at Scotte, Boink, Woody, TB-mini, Pellex, Multi osv. osv er udemærkede anlæg  ;)

Langt de fleste anlæg fra anerkendte leverandører fungerer udemærket, og deres pris er typisk en hel del lavere end de 45.000 du nævner.

Hilsen
Michael
Opvarmer ca. 270 m2
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Hjemmeside www.mhes.dk

Offline tn

• Prof
  • Respekt optjent: +3/-0
    • online pillefyr
« Svar #6 Dato: Apr 26, 2008, 08:31 »
Hej Michael.
M.v.h.
Jens.

Hej jens

Jeg ved ikke om du har set denne artikel.

http://mobil.fyens.dk/mobil.php;jsessionid=ayDtgn9qM359?articleid=921819

Men den beskriver vel deviro'en på godt og ondt, som alle andre pillefyr.
Der er fordele og ulemper ved alle.

Denviroen har for mig at se en kedel, hvor man har gjort en del ud af at den skal være selvrensende, men intet er jo 100 %.
Selve pillebrænderen ligner nok de fleste andre, dog mener jeg at den styrer luftmængden ved hjælp af et motorstyret spjæld, istedet for blæserens hastighed, og dette kan e.v.t være en fordel ved lav effekt.

Men alting har jo en pris, og om man får valuta for prisen kan kun du bedømme.

Min investering var ca 18000 for biocomforten incl. iltstyring og beholder, jeg monterede selv på en eksisterende kedel, så den har tjent sig ind på godt et år.

Jeg har selv en biocomfort monteret på en tasso us kedel, og den har nu kørt i halvandet år uden et eneste driftstop, incl hele sommeren hvor den sørger for varmt vand + lidt gulvvarme.
Forbruget er også fuldt tilfredsstillende.
Eneste ulempe er selvfølgelig at kedelen skal tømmes for aske og renses regelmæssigt.
Der vil en opop kedel være lidt nemmere end min tasso.

generelt mener jeg at stort set alle pillefyr kører fint, hvis man benytter en god kvalitet piller og renser regelmæssigt. Tit er det dårlige piller eller dårlig rensning, som er årsag til problemerne.

Og så skal styringen justeres ordentlig ind, så den ikke sviner, og er effektiv. Dertil er pc programmet stokerkontrol en enorm hjælp.
Findes der noget lignende til denviroen, eller arbejder man i blinde med indjusteringen ?.
Venlig Hilsen
Tn
biocomfort + stokerkontrol
Tasso us kedel
http://pillefyr.tknweb.dk

Offline ArneHO

• Begynder
  • *
« Svar #7 Dato: Apr 27, 2008, 19:00 »
Hej Michael.
M.v.h.
Jens.

Hej jens

Jeg ved ikke om du har set denne artikel.

http://mobil.fyens.dk/mobil.php;jsessionid=ayDtgn9qM359?articleid=921819

Men den beskriver vel deviro'en på godt og ondt, som alle andre pillefyr.
Der er fordele og ulemper ved alle.

Denviroen har for mig at se en kedel, hvor man har gjort en del ud af at den skal være selvrensende, men intet er jo 100 %.
Selve pillebrænderen ligner nok de fleste andre, dog mener jeg at den styrer luftmængden ved hjælp af et motorstyret spjæld, istedet for blæserens hastighed, og dette kan e.v.t være en fordel ved lav effekt.

Men alting har jo en pris, og om man får valuta for prisen kan kun du bedømme.

Min investering var ca 18000 for biocomforten incl. iltstyring og beholder, jeg monterede selv på en eksisterende kedel, så den har tjent sig ind på godt et år.

Jeg har selv en biocomfort monteret på en tasso us kedel, og den har nu kørt i halvandet år uden et eneste driftstop, incl hele sommeren hvor den sørger for varmt vand + lidt gulvvarme.
Forbruget er også fuldt tilfredsstillende.
Eneste ulempe er selvfølgelig at kedelen skal tømmes for aske og renses regelmæssigt.
Der vil en opop kedel være lidt nemmere end min tasso.

generelt mener jeg at stort set alle pillefyr kører fint, hvis man benytter en god kvalitet piller og renser regelmæssigt. Tit er det dårlige piller eller dårlig rensning, som er årsag til problemerne.

Og så skal styringen justeres ordentlig ind, så den ikke sviner, og er effektiv. Dertil er pc programmet stokerkontrol en enorm hjælp.
Findes der noget lignende til denviroen, eller arbejder man i blinde med indjusteringen ?.

Offline ArneHO

• Begynder
  • *
« Svar #8 Dato: Apr 27, 2008, 19:07 »
 :) Emne: Denviro.  Jeg havde en arbejdskollega derr købte en Denviro. efter ½ år kom der en Baxi ind, havde kun problemer. Styring blev skiftet flere gange, tænd og slukuret , ja der var ike den ting som ikke blev skiftet. Kunne ikke engang køre EN uge uden problemer. Det var et dyrt bekendtskab for min kollega. Baxien er han glad for. :o

Offline Sydfyn

• Begynder
  • *
« Svar #9 Dato: Apr 28, 2008, 22:17 »
Jeg har en "løs" 12 kw brænder fra Denviro, monteret en 15-20 år gammel Tarm underforbrændningskedel.
Brænderen har nu kørt i 15 måneder uden driftsstop, bortset fra 2 småting de første 14 dage.
Jeg har været meget tilfreds med den service de har ydet fra Bio Varme, det har drejet sig om opdatering af software, iøvrigt uden beregning,
Af naturlige årsager kan jeg ikke komme med nogle erfaringer vedrørende kedlerne fra Denviro.
Jeg har kun en lille ting jeg godt kunne tænke mig der kunne ændres, det skulle være at rengøringsblæseren kunne være mere støjsvag.