Tusind tak for dit svar.
Jeg har spurgt, men de må ikke give navne.
Jeg synes jeg har hørt mange dårlige/gode ting om woody, scotte boink, så jeg synes ikke de tiltaler mig meget. En denviro koster 32000, det er det samme som de andre. Denviroen har indbygget iltstyring og den til skorstenen så det laver det optimale træk. Jeg har set på woody og scotte, de koster 26000 og der mener jeg ikke de er med i. Men så er det jo om Denviroen kan holde, de andre er jo gennemprøvet. Men det er øv der ikke er så mange i div. forums der har et denviro. Jeg ville gerne ud og se et i drift.
Jeghåber der er nogen der kigger herinde og skriver en masse.
Hvad kører du med?
M.v.h.
Jens.
Hej Jens,
At de ikke må opgive navne forstår jeg ikke.
De fleste leverandører laver aftaler med nogle af deres kunder, som så, mod f.eks. rabat på deres leverance, fremviser deres anlæg.
Det må også være muligt for Biovarme, ellers

?
Det var i hvert tilfælde muligt da jeg købte min TB-mini fra Biovarme, dengang opfordrede de mig til at være fremviser på sjælland.
At f.eks. Woody, Scotte og Boink ikke tiltaler dig fordi du har hørt gode/dårlige ting om dem er helt OK, det viser jo at du har undersøgt sagen, men der er jo flere andre muligheder som ikke kommer i nærheden af prisen på det nye produkt Denviro.
Prisen på et Scotteanlæg kan jeg ikke genkende, et Scotte-sæt fra vvs-grossisten koster kr. 22.241 incl. moms og omfatter brænder, kedel og pillebeholder.
Dertil kan tilkøbes iltstyring for kr. 2.250 incl. moms hvis man er til det (jeg mener at det er unødvendigt).
Man kan også tilkøbe PC-software til styringen for beskedne kr. 995 incl. moms.
Tager du prisen fra Biovarme's hjemmeside koster en Denviro S+M 12 incl. en pillebeholder kr. 29.000 + 2.200 og så lige moms = kr. 39.000.
Det er trods alt en merpris på kr. 16.759 !!!
Priser for Multi, TB-mini og lignende ligger i samme leje som Scotte.
Jeg har selv en Woody brænder på en Opop kedel og kan kun sige godt om den.
Jeg har tidligere haft en TB-mini (kører i dag hos en kammerat) og kender mange med NBE-brændere, Multi-brændere, Pellex, TB-mini osv. alle kører reelt uden problemer.
Jeg ville personligt være utryg ved at købe et nyt produkt, der prismæssigt ligger 75% over sammenlignelige produkter, og som leverandøren ikke kan oplyse referencer for.
Men det er jo bare min mening

Hilsen
Michael