Hej Lars,
Jeps, nu er tegningen super (altså efter min mening

).
Én lille ting som kan være nødvendig, alt efter typen af termostatventil til VVB'en, en mulig kontraventil.
Jeg kørte med det setup du har tegnet og opdagede at nogle gange om sommeren havde jeg svag varme på huset, når systemet ellers kun skulle køre til VVB'en.
Årsagen var at fremløbsvandet gennem 3-vejs ventilen til VVB'en kunne løbe baglæns gennem termostatventilen og ud i radiatorsystemet.
I første omgang løste jeg "problemet" ved at lukke for termostatventilen om sommeren, og så
planlagde jeg at fikse det med en kontraventil i serie med termostatventilen, men inden jeg fik det gjort skiftede jeg VVB'en til en med to spiraler og så var problemet løst.
Mht. kuglehaner så er jeg enig med dig

Andre har en anden mening, men jeg kan spærre af til min gulvvarme, til varmen til stueetagen, til var,en på 1. sal og til VVB'en.
Nuvel, det koster 50-75 kr. pr kuglehane men det har i tidens løb sparet mig for mange totale aftapninger ved ændringer.
De kuglehaner jeg har købt ved Hedestoker og Dansk VVS Center har jeg aldrig haft problemer med

Hilsen
Michael
Hejsa
Altså så kommer kugleventilen til at sidde umiddelbart efter 3-vejs ventilen til højre?
Er det ikke smart at sætte kugle ventiler hist og her hvis der skulle opstå lækager, så man kan isolere f.eks. gulvvarmen så man ikke behøver tømme hele systemet for vand ved reparationer?
Mvh.
Lars