Hej,
...og tillykke med fyret

Meldingen "iltstyring lav. Kræver brændselsjustering" betyder at iltstyringen har reguleret helt ud til de grænser den har og at der derfor må være noget galt med de grundlæggende indstillinger.
Første spørgsmål vil være "hvilket fyr er der tale om" ?
...derefter "er der reelt iltstyring på det " ?
...hvem har installeret det ?
...er det blevet grundjusteret korrekt ?
Mht. online forbindelse, så er løsningen nok et sæt LAN adaptorer, sådan et sæt der kommunikerer med hinanden via el-installationen (stikkontakter).
Sætte består af to enheder der sættes i hver sin stikkontakt og i hver af dem er der et Ethernet stik (LAN stik).
Den ene enhed monteres ved routeren og forbindes med et LAN kabel til routeren og den anden sættes ved styringen til fyret og forbindes med et LAN kabel til styringen.
Man kan sige at el-nettet så bruges som "forlængerledning".
Sættene kan købes på nettet og hos elektronikfirmaer, ligesom jeg er sikker på at NBE-forhandlere har dem.
Hilsen
Michael
Hej Allesammen.
Vi har i sidste uge fået installeret pillefyr. Det kører for så vidt ok (tror jeg) men den bliver ved med at skrive: "iltstyring lav. Kræver brændselsjustering"
Hvad betyder det?
En anden lille ting. jeg håber i kan hjælpe med, er at jeg gerne vil have fyret online, men jeg har ikke mulighed for at trække netværkskabel ned til fyret i kælderen, da routeren sidder på første sal.
Jeg har købt en sandstrøm sspl500, ethernet adaptor, men den skal jo sluttes til computeren, som er en bærbar. Så det er jo ikke en holdbar løsning.
Så hvordan har i fået forbundet fyret?
På forhånd tak for alt den viden i kan bidrage med.