Hej Michael
Måske er det ikke nødvendigt at gå op på 2,3 kW, du kan jo også reducere blæs lav så pillerne forbrændes langsommere.
Du skal få min mening om semi-rens

Semi-rens gør to ting, den "bremser" luften gennem røgslagene så kedlen optager mest muligt varme fra røggasserne og den skraber væggene i røgslagene renere, som også sikrer at mest mulig varme trækkes ud af røggasserne.
Hos mig fjernede jeg semi-rensen, simpelthen fordi mine røggasser blev for meget afkølet, hvilket resulterede i masser af kondensvand i sidste røgslag og i røgrør/skorsten.
For at holde kedel/røgrør/skorsten tørre, måtte jeg åbne by-pass maksimalt.
Når jeg skulle rense kedlen, skulle jeg have semi-rensen op for at tømme aske/sod ud via bundspjældet, og til sidst monterede jeg bare ikke semi-rensen igen

Jeg har ikke kunnet konstatere anderledes pilleforbrug uanset om jeg havde semi-rens monteret eller ej.
Man skal selvfølgelig huske at juster blæs 10%, 50% og 100% efter man har monteret/fjernet semi-rensen.
Konklusion fra mig:
Semi-rens fungerer fint men er ikke nødvendig og jeg synes at den er for bøvlet (og sviner) når den skal monteres/afmonteres.
Havde man kunnet tømme for aske/sod uden at skulle afmontere semi-rensen, ville situationen være helt anderledes

Hilsen
Michael
Så blev fyret indstillet og desværre gik 2.0 stadig ud pga. for lidt pillet, så jeg skruede den op på 2.4 og efter 3 timer ned på 2.3 og nu ser jeg lige hvordan det kommer til at se ud.
Jeg søger stadig nogen holdninger om semi rens, hvis nogen vil give et par +/-'er?
Mvh Michael.