Ja det kan godt være at jeg skal se tiden an en uges tid endnu

Det som jeg tror det er:
Der er relativ lange rør til radiadorer 2 stk. i stuen.
Disse rør bliver kun brugt til stue og soveværelse hvor der ikke er varme på.
Radiatorerne bliver varme, for derefter at blive kolde igen i en rum tid, og derved kommer meget koldt vand tilbage til fyret, før ventilerne lukker igen.
Update: Lukkede nu kl. 14,52 for varme i stue.
Update: Ændrede kl. 17,15 blæs ved 10 % drift fra 8 til 9 %, da skakt temp. steg pga mere stabil (lav) drift under forsøg.
Update mandag den 20.10: Satte pumpe på CP1 kl. 16,25 for at se om det er nok for at sætte VVB prio igang kl. 18,00
Update: kl. 18,12 pumpe sat tilbage på CP2, da det gik for langsom med VVB opvarmning.
Update Tirsdag: Kl. 14,34 tændt for radiatorer i stue igen.
Hej Leif,
Undskyld jeg siger det, men det virker lidt forhastet for mig at du vil skifte alle termostatventiler 
Jeg har godt nok selv fortalt dig at det kan være en af årsagerne til store drastiske dyk i returtemperaturen, men der kan jo være andre årsager.
Før du helt dømmer dine radiatorventiler ude, så var det måske en ide at få konstateret om det rent faktisk er her årsagen skal findes.
Som jeg forstår det, kørerdin pumpe nu på fast hastighed eller fast tryk (det er ike det samme) og så vil problemet med uregulerede termostatventiler være mindre wnd ved Auto adopt drift.
Hvis du vil finde synderen til de pludselige dyk i returtemperaturen, skal du principielt lukke for all forbrugere og så åbne dem en og en ad gangen indtil fejlen kommer.
Før du gør ovenstående skal du sikre dig at anlægget er korrekt udluftet.
Hilsen
Michael
Det var vist kun tilfældigt at graferne blev mere konstante efter VVB opvarmning, da nu svinger de igen.
Vil bestille nye radiator ventiler med forindstilling.