Hej
Jeg har også valgt en ver.7 styring, tænkte når du nu skal være og så var der kun 600kr. forskel til ver.6. De kan så slet ikke sammenlignes med indstillinger og der er virkelig ikke meget hjælp at hente endnu. Den har autoberegning. kan man glemme alt om, det er alt for magert i flammen, kedlen havde end ikke efter 2 timers drift på 100% opnået drifts temperatur på kun 56 grader, min gamle ver.4.00 kunne klare det på 20min med 300l varmt vand. Så begynder man med manuelle indstillinger, prøver at forstå hvad der sker når du forhøjer % i sneglen og stiller % i blæser. Første jeg havde overset, var bag på Garanti registrering Important: Setting by KW for the version 7 Controler, Hold menu knappen inde før du sætter strøm på styringen, så kommer der en menu med brænder KW, min 16 KW, og det sprog du vil bruge på styring, færdig gjort efter at have monteret en kontakt i nærheden af styring. Hvad gør det så ved styringen, jeg har ikke kunnet se en forskel. Næste der så skete fra autoberegning til manuel, var intern snegl kører kun 3 gange et sekund, mellem hver gang ekstern snegl fylder piller på, ikke som man kender, et stykke tid før og et stykke tid efter ekstern snegl kører, piller brænder alt for langt tilbage på hærden, bange for tilbagebrand nu. Jeg har kun et helt enkelt anlæg, ingen shunt, ingen VVB, kun enkelt ældre cirkulations pumpe, dor kedel 16 KW, har alt kørt upåklageligt i 9½ år, sat cirkulationspumpen på L5, forsøgt alle steder i indstillinger også manuelt at få pumpen til at køre, man kan lige høre den starter, men gå i stå igen. Jeg håber på det kommer til at køre en gang, så godt og enkelt som det gamle gjorde, har brugt mere end 24 timer på 2 døgn også med at komme på nettet , jeg håber så på at kunne få hjælp fra NBE, på nettet, har været ind og se på opdateringe om der skulle være noget til intern snegl og det eneste sted er ver.7.040 og min chip er ver.7.051. Ja det er ikke så sjovt at være forsøgskanin til ny teknik og ikke lige være it ekspert.
Mvh.Kjeld
Kedel: Dor 16KW
Brænder:Scotte 16KW
Snegle:7meter med silo 5 ton.
Reserve 1,5m med 500kg Beholder Den stor snegl kan sætte sig fast.
Olimp piller 5 paller om året.
Solfanger: 30 rør, til varmt vand om sommeren, supper kinesisk styring.