Forfatter Emne: Kommunikation mellem V7 og ekstern enhed  (Læst 49002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline g82

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 20
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Kommunikation mellem V7 og ekstern enhed
« Svar #15 Dato: Feb 21, 2015, 09:39 »
Noget nyt ang. direkte kommunikation med boksen ?

Jeg har i nogle måneder efterhånden samlet data fra stokercloud for at gemme det i en anden service og det virker for så vidt fint nok, næste projekt må være en mere fornuftig termostat løsning, pt. sidder der én enkelt i stuen som styrer fyret i forår/efterår, men jeg har data i det andet system for flere rum, og VVB skal også indover.

Så hvis jeg kan sende "ekstern start" via UDP vil jeg nemt kunne lave en mere advanceret valg af hvornår det skal ske, f.eks. hvis bare et af de 4-5temp følere kalder på varme så start, hvis ikke så sluk, men kun hvis ydelse er under 40% da der ellers er et konstant forbrug af varme stadigvæk.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Kommunikation mellem V7 og ekstern enhed
« Svar #16 Dato: Feb 21, 2015, 15:48 »
Noget nyt ang. direkte kommunikation med boksen ?

Jeg har i nogle måneder efterhånden samlet data fra stokercloud for at gemme det i en anden service og det virker for så vidt fint nok, næste projekt må være en mere fornuftig termostat løsning, pt. sidder der én enkelt i stuen som styrer fyret i forår/efterår, men jeg har data i det andet system for flere rum, og VVB skal også indover.

Så hvis jeg kan sende "ekstern start" via UDP vil jeg nemt kunne lave en mere advanceret valg af hvornår det skal ske, f.eks. hvis bare et af de 4-5temp følere kalder på varme så start, hvis ikke så sluk, men kun hvis ydelse er under 40% da der ellers er et konstant forbrug af varme stadigvæk.

Hej,

Ja prøv at skriv til mig på info@stokersoft.com, så kan jeg sende dig lidt materiale. Du skal også have opdateret din styring, så den understøtter udp kommunikation.

Lige nu, kan du dog ikke tænde/slukke via udp, men udtrække visse data.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)