Hej
Det er vigtigt at få en trækstabilisator monteret, men for mig at se er det lige nu vigtigere at få den eksterne snegl til at dosere jævnt.
Den eksterne snegl skal uden olie og andre tricks kunne køre fornuftigt, olie og boring af huller i plastrøret hører under fintrimning.
Sneglen skal ikke køre baglæns, eller svuppe tilbage. Hver gang fyret beder om piller så skal den have det, ellers bliver det aldrig godt.
Der kan være en mekanisk defekt på sneglen, men en af de store syndere er dårlige piller, enten fugtige, meget smuld eller meget forskellige længder.
Hvis det var mig, så ville jeg tømme tanken (ved at det er møj

) og besigtige indløbet. Sneglen må ikke være længere end røret, og hullet til indløb af piller skal vende op.
Dette arbejde kan foregå mens du venter på at posten leverer trækstabilisatoren.

Er pillerne ringe, bør nye indkøbes.
Så skal der naturligvis en ny lysføler til, men der er jo en årsag til at den gamle er brændt af. Den skal findes. Den dårlige pille dosering kan have en del af skylden, ligesom den manglende trækstabilisator, for har i justeret brænderen i blæsevejr, vil der jo ikke være luft nok i vindstille og når der mangles luft kan skidtet jo brænde tilbage.
1. sikkerhed mod tilbagebrand er skakt-temperatur føleren, så det er fint at sætte den lavt indtil alt fungerer 100%, for det er bedre med en alarm og kontrolleret nedlukning i stedet for smeltede følere, og i værste fald ild i brænderen. Det er også en forudsætning at det røde skjold er monteret på brænderen.
I starten er det en god ide at holde øje med fyret, men når alt er stabilt kan det klare sig længe uden tilsyn.

Hilsen Kenneth