Synes lige det kunne være godt med en forklaring på problemet - det var ikk så galt enda.

Jeg kørte forbi installationen på vej fra job. Ved ankomst var fyret va 10 grader varmt / koldt om man vil.
Jeg kontrollerede at ekstern snegl kunne køre (holde pil knappen inde imens der tændes for styringen) det kunne den.
Jeg startede så en optænding - Den eksterne kørte ikke piller ind - men der var så mange piller på herden efter andre forsøg så det reelt var ligemeget. Efter et par minutter var der lugt af varmt træ i kedlen men ingen ind/røg. Jeg havde en fornemmelse af at blæresen kørte lige rigligt, og el-tænderen derved ikke var istand til at få ild i pillerne. Ved at holde hånden for således at blæseren ikke kunne få noget luft kom der ild i pillerne efter ca 1 minut.
Min konklusion var at blæseren kørte alt for hurtigt under optænding. Måske også en kombination af at fyret har været slukket i en månedstid og de piller der lå på herden var blevet lidt fugtuge af luften i rummet (et lang skud men måske måske)
Håber der var lidt varme da Flemming og konen kom hjem fra Grand Canaria.
/Karsten