Jeg har siddet og nærlæst vejledningen til laddomaten. Her står der at pumpen (som jeg har navngivet 2 og sidder direkte på laddomaten) skal køre på max dvs. trin 3. Trin 1 fungerer ikke, og trin 2 er kun til små kedler - altså i følge vejledningen til laddomaten.
Grunden til at min retur steg så voldsomt, var at jeg i ren frustration over ikke at kunne få kedlen over 54 grader, lukkede for tilførslen ind til huset. Hermed skulle fyret kun bruge energi på at var op til settemperatur. Det fik temperaturen op, men det tog også tid.
Herefter kunne jeg næsten holde temperaturen på kedlen, men jeg har imellemtiden også lukket for gulvvarmen og de værelser jeg ikke bruger, for blot at få lidt varme ind i huset.
Jeg synes det er en interessant tanke at prøve uden pumpe 1. Jeg ved naturligvis ikke om pumpen på laddomaten kan trække det hele vejen rundt. Og det dur da slet ikke hvis de modarbejder hinanden.
Min akkumuleringstank er lukket, og da jeg har temperaturføler på den, kan jeg se, at der ikke kommer varme op i den. Dog kunne det være spændende at prøve med en settemperatur på 70-72 som anbefalet her.
Før spisetid til aften har jeg prøvet at tømme de nye piller fra beholderen og i stedet prøve med en portion af dem jeg brugte sidste år. Er pt. spændt på om det gør en forskel. Afvejningen er naturligvis ændret.