Forfatter Emne: Varmepumpe mystik  (Læst 11857 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Varmepumpe mystik
« Dato: Feb 17, 2015, 18:22 »
Hej
Vi har lånt et sommerhus af svigermekanikken. Her sidder der en Mitsubishi luft/luft varmepumpe. Jeg observerede noget idag, jeg ikke helt forstår.
Den er indstillet på 21 gr, og den temp. holder den rigtig fint døgnet rundt. Idag blev der fyret godt op i brændeovnen og temp i stuen var 25 g, så står den stadig og blæser varm luft ind i rummet, skal den ikke "slå fra"???

Den er nyserviceret, alt i den skønneste orden.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: Varmepumpe mystik
« Svar #1 Dato: Feb 27, 2015, 07:27 »
Nej. (men kompressoren stopper, så det er kun blæser der kører)

Jeg har 2 forskellige modeller og ingen af dem slår fra, Jeg ved dog ikke om de gør det samme med blæseren.
Den ene blæser (på auto) kraftigst muligt. Sikkert fordi den forsøger at fjerne varmen fra pumpen og fordele den i rummet.
Den anden har jeg ikke brændeovn i nærheden af og den er overdimensioneret, så blæser kører altid laveste trin, derfor ved jeg ikke om den skruer op for blæser.


Hej
Vi har lånt et sommerhus af svigermekanikken. Her sidder der en Mitsubishi luft/luft varmepumpe. Jeg observerede noget idag, jeg ikke helt forstår.
Den er indstillet på 21 gr, og den temp. holder den rigtig fint døgnet rundt. Idag blev der fyret godt op i brændeovnen og temp i stuen var 25 g, så står den stadig og blæser varm luft ind i rummet, skal den ikke "slå fra"???

Den er nyserviceret, alt i den skønneste orden.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt