Hej igen, prøvede at fjerne skamol pladen i morges, og nu har fyret kørt siden ved 9 tiden uden at have rørt ved det ca 9 timer.
Knipsede lige et par billeder, fyret har kørt forholdsvis lav drift mellem 20-30% I dag.
Vil i tage et kig på billederne og lige se om det ser helt unormalt ud? Nok svært at se, men det bedste jeg kunne.. Synes selv der er en smule ophobning af piller?
Mit problem sidtse vinter med skamol pladen i, var at pillerne hobede sig op I sådan en grad at de formentlig rørte toppen af skamol pladen hvilket resulterede i at den ikke kunne komme af med varmen, dvs kedel temperatur faldt til 64-68c hvor den er sat til 70c. Så den skruede jo bare op for driften for at korrigere for manglende kedel temp som så resulterede i endnu flere ophobede piller indtil jeg gik ud og ragede noget af det i aske skuffen, så faldt driften omgående og kunne komme ud med varmen igen (Min teori)

Håber i vil komme med nogle indputs?
De yderste piller er grå/aske agtige også bliver de gradvist mere sorte og inderst ligger halvbrændte piller selvfølgelig.
Ps lukke hastigheden på mobil kameraet er ikke så hurtig, så bålet ser voldsommere ud end det er på billede.