Hej Claus,
Til trøst kan jeg fortælle dig at du ikke er den første der løbet ind i det problem

Mange 230 VAC LED-lamper (pærer er noget man spiser eller noget der kommer ud af hestens r..

) kan
ikke dæmpes til 0 (er derved) lysstyrke

Jeg bruger selv 230 VAC Philips LED-lamper der kan dæmpes og LK IHC-wireless lysdæmpere og lan konstatere at der ikke kan dæmpes til mindre end ca. 50% lysstyrke.
Derimod har jeg 12 VDC LED-spots med dedikerede elektroniske transformere til lysdæmpning i mit køkken, på samme type IHC-wireless lysdæmper og her kan lysstyrken dæmpes til omkring 10% af lysstyrken.
I min entre har jeg en blanding af halogenlamper og LED-lamper på "almindelige" 12 V elektroniske halogen transformere og her er der gevaldig forskel på lysstyrken fra halogenlamper og LED-lamper når man dæmper max. med samme type IHC-wireless lysdæmper.
Min konklusion er at det mest af alt drejer sig om transformeren foran LED'en og da den er indbygget i dine Ikea LED-lamper, er det ikke noget du kan gøre noget ved.
Selve LED'en fungerer max ved en spænding omkring 1,2-2,0 VDC, så de kobles ofte i serie for at kunne bruges ved en højere spænding f.eks. 6-10 stykker for at kunne bruges ved 12 VDC.
Faktum er dog at spændingen skal ekstremt langt ned før lysstyrken reduceres og hvis det er en "billig" transformer der sidder foran, kan den ikke regulere langt ned.
Hilsen
Michael
hej i dygtige trikkere.
Jeg har rodet mig ind i noget snavs.
Eller ikke sådan at forstå men jeg har bygget om på lyset i min sal og opsat 6 gamle lysekroner med 6 pære i hver og har den forbindelse købt 36 stk af denne pære
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20249226/
Jeg sov dog i time da jeg købte en lysdæmper
http://www.vanpee.dk/product/stand-alone-lysdaempere--less-than--2000w/belanko-forkantlysdaemper-60-1000w.aspx.
Jeg overså nemlig at pæren er LED og derfor har jeg følgende problem.
Jeg kan godt dæmpe men ikke så meget som jeg gerne ville og lamperne kan finde på at stå og småblinke.
Jeg tror jeg er nødt til at invistere i en LED dæmper og så kalde belankodæmperen for en ommer. Den var heldigvis ikke så dyr og jeg kan nok bruge den et andet sted hvor jeg køre med halogen .
Men den jeg skal bruge skal kunne trække 1000w
Nogen forslag og nogen der lige gider bruge 5 min på at tjekke at det er dæmperen der er problemet og ikke mine mange pære . For er det pæren så vil jeg fare i flæsket på Ikea der ikke næner noget om at den ikke kan dæmpes mere end ca 30 %