Hullerne for at fjerne noget af smulden kan laves på mange måder. Dette her fingerer fint for mig. Bare 5mm huller, antallet betyder vist ikke så meget.
Jeg bruger også el-røret, mener det laver snegl-spiralen mere stabil og det syntes også at hjælpe til så pillerne ikke presses for meget sammen, samt giver en mere ligelig pillefodring. Men det er lidt som det er med religioner, mange fortolker den løsning på hver sin måde. Men syntes det virker positivt, så jeg bruger det.
Olien i toppen, ‘The Good Oil’, har jeg aldrig prøvet — har ikke haft smuld problemer. Men den anbefaler NBE.
Jeg har så desuden lavet en lille lem helt nede i bundstøtten af siloen, så jeg nemt kan støvsuge evt. smuld ud fra bunden af siloen, uden at skulle tømme den.
Jeg lavede bare disse ting, da jeg installerede. Jeg havde læst en del af erfaringerne fra andre og besluttede bare at sikre mig med det hele
Men ja, det vigtigste er at bruge gode piller med mindst mulig smuld.
Jeg har aldrig haft problem med smuld, om det så er pga gode piller eller mine tiltag, tja, det ved man jo aldrig. Men disse ting er nemme at lave og skader jo intet.