Må indrømme jeg har endnu ikke knækket nøden hvordan du udregner misvisningen. Jeg ved også præcis hvor mange piller jeg fylder på, og hvornår de er brugt. Men hvordan pokker du kan beregne hvad styringen har brug for af data, uden at veje en vis mængde piller af inden for en given tid, det er mig altså en gåde. ? 
Det er simpelt regning. Der kan være 200kg i mit magasin. Jeg indtaster 200kg og starter op. 1. gang skal jeg veje piller, og indtaste det i autoberegneren.
Jeg brænder en masse piller af tanken er tom og det er tid til at fylde igen.
Styringen startede med 200kg og jeg fyldte 200kg på fysisk.
Styringen skriver at der er 0 kg tilbage i tanken..... altså skal jeg fylde 200kg på.. er vi så enige om at tanken er fyldt igen

Men hov.. der kan være 180kg på tanken..

selv om styringen skriver 0, er der 20kg (det kunne have være mange andre tal, . hvad som helst)
Nu bruger vi udgangspunktet 180kg
Styringen har altså brugt 20kg mindre end den tror... de 20kg skal jeg have fordelt ud over alle kørsler den laver på de 180kg, det er ganske lidt hver gang, men det behøver jeg ikke bekymre min om, det gør autoberegneren for mig.
Det vil sige at der i virkeligheden er 20kg i tanken, men styringen skriver 0kg.
Det er en fejl på 10% de 10% retter jeg så autoberegneren med.
Det er langt fra noget jeg gør ofte, jeg tilser lige brænderen under drift, er den mager eller fed.. så skal der lige korrigeres lidt.. blæseren er mit fiks punkt, den lille blæser uden kondensator er vildt ensartet, den tidligere jeg havde med kondensator, ændrede sig i takt med at kondensatoren blev slidt.
Så formlen er det antal kg som styringen skriver der er tilbage når tanken er tom, divideret med det du fyldte på, gange med 100 så har du det i %
Den % fratrækker du tallet i autoberegneren med hvis siloindholdet er mindre end 0.. (f.eks. -20) og er tallet større end 0, lægges %satsen til.