Helt enig med Sophus 
Jeg havde lidt uforbrændte pilled i askeskuffen på min RTB og var egentligt lidt irreteret over at jeg ikke kunne justere det væk.
Men så kom jeg på tværs af en af Sophu's indlæg hvor han skev at han havde "blæs inden kompressorrens" til det samme som "blæs midt".
Det måtte jeg selvfølgelig prøve, og det kombineret med en tilsvarende forlængelse af tiden før kompressorrens (sådan at bålet nåede at brænde ud), fik dælme de uforbrændte piller væk 
Tak for tippet Sophus 
Mht. anbefalede værdier, så har vi da heldigvis gennem tiden set at NBE godt kan finde på at ændre på dem, når man nu opdager at det faktisk kan blive bedre 
Hilsen
Michael
jeg har dette setup på rens i dag, mener du at blæseren skal sættes op til 100% ?
Ja 
Det er altså ikke rigtigt at blæser skal stå til 100%, så pustes varmen bare op i skorsten og hvis man er heldig brændes asken til slagger.
Blæseren og tiden skal stå så pillerne er brændt af og udnyttet inden kompressoren skyder. Dette tal er ikke et fast tal da det jo kommer and på om fyret kører 100% eller 10% når kompressorens starter. Men her må man finde en mellemting der passer nogenlunde.
Jeg kører med "stop for piller" i 270sekunder og Blæs på 18% (det samme som ved 50% ydelse). Så er pillerne brændt næsten af når kompressoren skyder og der er kun få gløder tilbage.
Fyret skruer selv blæser op på 100% 5 sekunder før kompressoren skyder, så man undgår aske under herden og i blæseren
Rigtigt/forkert - din står da for lavt 
Nej 
Jo, mange ting kan justeres til bedre udnyttelse.
Her var spørgsmålet om der skulle være sorte piller i askeskuffen.
Når der er det, ja så er der noget der kan/skal justeres.
Sophus skriver at han også har sorte piller, og det er i den forbindelse at jeg skriver at hans blæser står for lavt.
Få det brændt af, så askeskuffen ikke er fyldt med sorte piller.
Sorte piller varmer ikke