Hej
Jeg har en svoger i Brønderslev der købte solfangeranlæg af NBE for en hel del år siden.
Det var nyt for dem og der var mange problemer, især med DC/AC converteren.
De kravlede på taget og kontrollerede igen og igen, de programmerende og ændrede i snesevis af timer og de 2 NBE grundlæggere deltog selv meget aktivt i hele forløbet og lagde et klolosalt arbejde i at få det til at køre.
Til sidst fandt de også en fejlprogrammering lavet af leverandøren af converteren og det hele har bare virket perfekt siden.
Svoger, der ellers er en vanskelig herre, er dybt imponeret over NBE, og det bør vi andre simpelthen også være.
...men til sagen:
Billeder (baggrunde) forsvandt ikke. Jeg havde taget billeder af opsæt så jeg kunne gendanne efter dem.
Kun tal-værdier havde ændret sig. Jeg bemærkede f.eks:
blæserhast ved 100% var gået fra 37 til 61%
ønsket kedeltemp diff under fra 5 til 37
cirk pumpe start fra 50 til 0 grader
brugernummer ændret, men jeg får IP nummer af min router så helt tosset er porten ikke. Ping er den vel ikke sat op til at svare på eller hva'?
..og så skete det hele nok for et par måneder siden da mit første varmelegeme brændte og udkoblede HPFI relæet.
Da jeg startede op med det nye varmelegeme insisterede brænderen på at køle i 339 minutter. Det måtte jeg finde mig i:)
Jeg tog ledningen af blæseren og lod den tælle ned en arbejdsdag.
Den dag bemærkede jeg ikke alle de andre ændringer.
Selv med de mange opsætfejl har det robuste fyr kørt uden et eneste svigt.
Jens tak, du er et godt menneske som de skriver:)
Jeg har været travl og du var travle da jeg endelig ringede, men vi skal nok få fat på hinanden.
Med venlig hilsen
Rikard Larsen