Hejsa Rosenroth
I min verden er "standart tal" værdiløse. Der er jo forskel på installationer, fyrets placering, skorstens træk, typen af udstyr f.eks blæser og alverdens andre faktorer, bl.a vvb installation, vejrkompensering......
Jeg har justeret en del pillefyr efterhånden, jeg tror ikke nogen af dem er indstillet ens.
Man går styringen igennem og vælger de forskellige parametre som passer til det tilsluttede udstyr, samt den drifts filosofi man ønsker sig.
Dernæst grundjusterer man fyret.
1. Piller afvejes og mængden indtastes i autoberegneren.
2. Blæser typen bestemmes, og for at komme igang bruger man "standart tal" så man ikke er helt på bar bund.
http://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/ 3. Fyret justeres 10-50-100% i henhold til opstarts vejlledningen, og her skal du ikke umiddelbart bekymre dig om at justeringen kan være langt fra "standart"
4. det er nu en god ide at lade fyret køre et par dage, gerne med hyppig kontrol så man kan se om det hele ser fornuftigt ud.
Man kan bare justere alt hvad man lyster, er det noget møj, justerer man jo bare tilbage igen

bare man ikke skruer på for mange ting af gangen.
5. Så er det ellers bare at læne sig tilbage, nyde varmen fra fyret,og ellers fylde piller på når behovet er der.