Hej Benny,
Motorværnet sikrer mod to ting:
- Overbelastning (en længerevarende strøm større end den indstillede)
- Kortslutning
Overbelastning måles med et bi-metal element der opvarmes af den strøm der løber gennem motorværnet, og er forholdsvis langsomt virkende.
Kortslutning registreres af en elektromagnetisk enhed, som reagerer lynhurtigt.
Når motorværnet sidder først, så trykafbryderen og til sidst motoren, så sikrer motorværnet både trykafbryderen og motoren mod kortslutning og overbelastning.
Når du flytter motorværnet til
efter trykafbryderen kan det ikke længere sikre trykafbryderen mod kortslutning.
Det betyder at det nu bliver din 16A sikring foran det hele der bliver kortslutningsbeskyttelsen foran trykafbryderen.
Med de tal du har opgivet at der står på trykafbryderen er det realistisk at den gerne må sikres med en 16A sikring.
Jeg ville nok bare gøre det

Hilsen
Michael
Der står på motor typeskilt
grundfoss 3mot mg b02a-f19100
0.7kw ip44 cl.f
50hz 220/ 380 v 60hz 220-225 (trekant)-380-440 y v
3.30/1.90 A 3.18-2.95 / 1.84-1.72 A
2850 omdr/min cos (ø) 0.84 cos (ø) 0.89-0.81
Der står 50hz på motor låget som jo nok er meget naturligt her i Danmark, så vidt jeg husker..
jeg ved ikke om du får mere ud af det her..
men i princippet er det vel ligegyldig om trykafbryder sidder før/efter motorværn da, belastningen motorværn måler egentligt kun skal beskytte motor, på min måde her sidder trykafbryder som mellem "mand" og er vel mere udsat nu..?