Forfatter Emne: Hvor er stokercloud v1 blevet af?  (Læst 11634 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline thode

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-1
Hvor er stokercloud v1 blevet af?
« Dato: Jan 07, 2017, 06:25 »
Hej

Hvis jeg forsøger at gå på stokercloud, bliver mit fyr sendt over på v3. Har forsøgt med gamle links, men bliver hele tiden sendt over på v3. Kan se at andre brugere stadig er på v1

Håber da godt nok at V1 kommer tilbage SNART, for v3 er helt umulig at se på en telefon og masser af menuerne er inaktive

Offline ½mylund

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Hvor er stokercloud v1 blevet af?
« Svar #1 Dato: Jan 07, 2017, 06:41 »
Hej

Tror det er alle med en version xx.651

Virker menu punkter ikke hvis du sætter Udvidet tekniske indstillinger til on ?

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline thode

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-1
« Svar #2 Dato: Jan 07, 2017, 07:36 »
Tak for tippet. Skyndte mig tilbage på 7.0640, for v3 kunne slet ikke på telefonen

Offline kigan

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +11/-2
« Svar #3 Dato: Jan 07, 2017, 08:03 »
Øv øv hvotfor skal man på tvinges v3 og kan ikke bare beholde v1.
Mvh Kevin
Mit fyr https://v16.stokercloud.dk/#kevinhan
RTB Phoenix 30 kw

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #4 Dato: Jan 07, 2017, 08:56 »
Hej,

Den nye cloud er responsive, dvs. på mindre enheder ændrer opbygningen sig. Derfor er den ikke nødvendigvis ens på en pc og en telefon. Det gør det nemmere at navigere rundt på telefonen, og jeg er sikker på i bliver rigtig glade for det når i vænner jer til det.

Nogle felter er forsvundet?
For at aktivere tekniske indstillinger, skal man gå til Setup->Udvidet tekniske indstillinger og aktivere dette. Så kommer alle felter frem.
Ligeledes kræver visse felter teknikske rettigheder, dvs. man bliver spurgt, før man begynder at ændre i feltet om man vil ændre i disse felter. Der spørges kun én gang for en periode. Disse felter ses som "inaktive" indtil man accepterer.

Kan man bruge den gamle cloud når man har en ny styringsversion?
Nej. Det er den nye cloud, den passer til de nye styringsversioner. Vi vil ikke have to clouds der kan det samme, så man tvinges over på den nye, hvis man har en styring der er version x.0x51 eller højere.

Styringer med software lavere end x.0x51 vil fortsat køre med den gamle cloud, som fortsat vil være der for de styringer der kører med ældre software.

Jeg er sikker på i nok skal tage godt imod det når i har vænnet jer til det.  :)

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Jan 07, 2017, 09:14 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline torpet

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +7/-1
« Svar #5 Dato: Jan 07, 2017, 15:22 »
Tilvænne sig? Hm . . .

Vil I gerne have lidt feedback fra en bruger?

V2 Stokercloud ser skam moderne, enkel og mindre teknisk ud end V1 modellen, men er den lige så brugbar/forbrugervenlig? Gad nok vide hvem NBE har afprøvet den på, andet end deres egne teknikkere og måske installatører?

Jeg søger stadig efter hvor skakt temperaturen løbende vises, hvor lux løbende vises ved siden af brænderen, hvor retur temperaturen er vist og så jagter jeg også røggas temperaturen, som kan angive at rensning måske er en god ide. Måske er alle tallene der, jeg må vel bare lede bedre efter dem?

Skakt temperaturen viser mig ret nemt, når der skal skrabes lidt aske af herdens yderkant (uden stop af fyret). Det er mest hvis skakt temp stiger til over 40°, hvorefter den ret hurtigt falder på plads igen, efter skrabning. Eller at askeskuffen måske burde tømmen, hvilket hos mig sker ca. 1 gang om måneden (3/4 fuld). (Askeskuffen kan påvirke skakt temperaturen, hvis aske er bygget lidt højt op på siden pga overfyldt askeskuffe).

Har bemærket at dette nye Stokercloud layout er lavet for RTB!? Er det alligevel også gældende for Blackstar modellerne eller er der faktisk en anden model af Stokercloud V2 for Blackstar?

Lige st spørgsmål: Er det evt. OK — uden problemer — at gå tilbage til V7.0640 og få genoptaget V1 Stokercloud? Det vil jo være den nemmeste løsning for mig. Men kan det mon skabe problemer, når man først har lavet en download til V7.0651?? Så kan jeg selvsagt ikke foretage senere updates, da de vil give det nye layout.

Jeg har brugt Stokercloud V1 om morgenen på computeren til lige at se om alt var OK med fyret, når jeg alligevel lige skulle check for emails og facebook snak. Men med de nu begrænsede V2 oplysninger, så er det egentlig nemmere og bedre bare at gå ind i fyrrummet og se på V7 skærmen, som er meget bedre at se div tal på. Desuden skal jeg jo så alligevel ind i fyrrummet for at kigge på skakt temperaturen, hvis jeg ikke kan finde den på Stokercloud V2.

Men måske den skakt temp er der og jeg bare ikke lige kan lokalisere den+retur temp+røggas temp+løbende lux tal (udover lux i Charts)? Det fornemmes lidt rodet og ikke helt færdigt/gennemtænkt, set fra en forbrugers vinkel.

Som fjern-check eller for andre at se på, er Stokercloud V2 vel brugbar, og så ellers bare været slukket for i almindelighed og altså ikke bruges i hverdagen. Lidt ærgerligt. V1 Stokercloud var også handy og rigtig smart, syntes jeg, når man ændrede varmetiltag inde i huset, fordi man omgående kunne se effekten på lux ved siden af brænderen og så korrigerer i en fart, hvis påkrævet, så fyret ikke gik ud og/eller blev for varmt. Det var rart at dette kunne klares i stuen med bare en computer kørende. Det samme kan selvfølgelig klares ved at aflæse V7 skærmen i fyrrummet, men noget irriterende at skulle rende frem og tilbage og hos mig: udenfor ud/ind.

Men selvfølgelig er V7 skærmen i fyrrummet stadig den samme, så nevermind, eh?

Grafikken er ellers et pænt stykke arbejde, kreative skyer i baggrunden passer fint til Stokercloud, ser smukt ud (feminin hånd der?). Sans serif skriften er tydelig og fint bibeholdt i sort skrift, hvor mange nye grafikkere ellers falder for fristelsen til at sætte skrifterne i ulæselige pastel farver. Skriftstørrelserne er også holdt fint konservativt og læselig. Alle Icons i toppen er ligeledes overskuelige, så alt er fint rent grafisk. Det negative er så at man ikke kan overskue fyrets tilstand uden at skulle klikke videre til andre screens, det er ikke smart. Det burde kun være nødvendigt at skulle klikke videre, hvis der skal ændres i indstillinger.

Så min personlige vurdering bliver at den nye V2 Stokercloud nok vil glæde installatører og NBE teknikkere, der skal yde support, den ser smuk ud, men der bliver næppe givet ret mange roser fra os brugere, som kan lide at bruge Stokercloud i hverdagen, som et praktisk tidsbesparende redskab. De vigtigste løbende aflæsninger bør være på forsiden og ikke gemt væk, måske noget der kan klares eller ialtfald tænkes over?

PS: der mangler en space i mellem C og Boiler i den aktuelle temperatur, nederst til venstre på forsiden.

Mvh

Jens Torp

Offline ErnstM

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +4/-3
« Svar #6 Dato: Jan 07, 2017, 15:48 »
Tilvænne sig? Hm . . .

Vil I gerne have lidt feedback fra en bruger?

V2 Stokercloud ser skam moderne, enkel og mindre teknisk ud end V1 modellen, men er den lige så brugbar/forbrugervenlig? Gad nok vide hvem NBE har afprøvet den på, andet end deres egne teknikkere og måske installatører?

Jeg søger stadig efter hvor skakt temperaturen løbende vises, hvor lux løbende vises ved siden af brænderen, hvor retur temperaturen er vist og så jagter jeg også røggas temperaturen, som kan angive at rensning måske er en god ide. Måske er alle tallene der, jeg må vel bare lede bedre efter dem?

Skakt temperaturen viser mig ret nemt, når der skal skrabes lidt aske af herdens yderkant (uden stop af fyret). Det er mest hvis skakt temp stiger til over 40°, hvorefter den ret hurtigt falder på plads igen, efter skrabning. Eller at askeskuffen måske burde tømmen, hvilket hos mig sker ca. 1 gang om måneden (3/4 fuld). (Askeskuffen kan påvirke skakt temperaturen, hvis aske er bygget lidt højt op på siden pga overfyldt askeskuffe).

Har bemærket at dette nye Stokercloud layout er lavet for RTB!? Er det alligevel også gældende for Blackstar modellerne eller er der faktisk en anden model af Stokercloud V2 for Blackstar?

Lige st spørgsmål: Er det evt. OK — uden problemer — at gå tilbage til V7.0640 og få genoptaget V1 Stokercloud? Det vil jo være den nemmeste løsning for mig. Men kan det mon skabe problemer, når man først har lavet en download til V7.0651?? Så kan jeg selvsagt ikke foretage senere updates, da de vil give det nye layout.

Jeg har brugt Stokercloud V1 om morgenen på computeren til lige at se om alt var OK med fyret, når jeg alligevel lige skulle check for emails og facebook snak. Men med de nu begrænsede V2 oplysninger, så er det egentlig nemmere og bedre bare at gå ind i fyrrummet og se på V7 skærmen, som er meget bedre at se div tal på. Desuden skal jeg jo så alligevel ind i fyrrummet for at kigge på skakt temperaturen, hvis jeg ikke kan finde den på Stokercloud V2.

Men måske den skakt temp er der og jeg bare ikke lige kan lokalisere den+retur temp+røggas temp+løbende lux tal (udover lux i Charts)? Det fornemmes lidt rodet og ikke helt færdigt/gennemtænkt, set fra en forbrugers vinkel.

Som fjern-check eller for andre at se på, er Stokercloud V2 vel brugbar, og så ellers bare været slukket for i almindelighed og altså ikke bruges i hverdagen. Lidt ærgerligt. V1 Stokercloud var også handy og rigtig smart, syntes jeg, når man ændrede varmetiltag inde i huset, fordi man omgående kunne se effekten på lux ved siden af brænderen og så korrigerer i en fart, hvis påkrævet, så fyret ikke gik ud og/eller blev for varmt. Det var rart at dette kunne klares i stuen med bare en computer kørende. Det samme kan selvfølgelig klares ved at aflæse V7 skærmen i fyrrummet, men noget irriterende at skulle rende frem og tilbage og hos mig: udenfor ud/ind.

Men selvfølgelig er V7 skærmen i fyrrummet stadig den samme, så nevermind, eh?

Grafikken er ellers et pænt stykke arbejde, kreative skyer i baggrunden passer fint til Stokercloud, ser smukt ud (feminin hånd der?). Sans serif skriften er tydelig og fint bibeholdt i sort skrift, hvor mange nye grafikkere ellers falder for fristelsen til at sætte skrifterne i ulæselige pastel farver. Skriftstørrelserne er også holdt fint konservativt og læselig. Alle Icons i toppen er ligeledes overskuelige, så alt er fint rent grafisk. Det negative er så at man ikke kan overskue fyrets tilstand uden at skulle klikke videre til andre screens, det er ikke smart. Det burde kun være nødvendigt at skulle klikke videre, hvis der skal ændres i indstillinger.

Så min personlige vurdering bliver at den nye V2 Stokercloud nok vil glæde installatører og NBE teknikkere, der skal yde support, den ser smuk ud, men der bliver næppe givet ret mange roser fra os brugere, som kan lide at bruge Stokercloud i hverdagen, som et praktisk tidsbesparende redskab. De vigtigste løbende aflæsninger bør være på forsiden og ikke gemt væk, måske noget der kan klares eller ialtfald tænkes over?

PS: der mangler en space i mellem C og Boiler i den aktuelle temperatur, nederst til venstre på forsiden.

Mvh

Jens Torp
Hej Jens.
Prøv at trykke på Setup og så på Display, så åbner sig en ny verden.
mvh
ErnstN
Black Star 1016 Scotte 10kw iltstyring, energimåler og kompressorrens
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/ernstm/main-page
Styringsversion V7
Huawei Mate 20 Lite

Årlig forbrug 5,5ton
VH ErnstM

Offline ½mylund

• Top of the pop
« Svar #7 Dato: Jan 07, 2017, 15:51 »
Hej Jens Torp

Jeg har kun en version 6.85 styring men hjælper et par stykke med fyr der har version xx.651

Du kan næsten lave alt med den nye version Stokercloud V3.

1. først tryk på setup her vælger du dansk og Rtb eller Blackstar husk tryk save eller gem

2. Under samme menu trykker du på display her kan du vælge hvad der skal vises på start skærm

3. Under menu beskeder kan du vælge info om alarmer. Her kan du få en email om minimum beholdning i silo
det har jeg skrevet om før her http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=7717.0

4. Der er da sikkert nogle fejl og mangler men hvis vi melder tilbage til Boinkuser er jeg ret sikker på de samler op på det

½mylund
½mylund
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #8 Dato: Jan 07, 2017, 15:54 »
Som ErnstM skriver, bestemmer du selv hvad der skal vises i mange af felterne  ;)
...her kan du se hvordan jeg har organiseret min https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb_v13/main-page

Den nye StokerCloud giver dig altså langt flere frihedsgrader end den gamle  ;)
Jeg er glad for den og keg er hverken NBE tekniker eller installatør  ;)
...men jeg har også brugt den i lang tid som betatester   ;)

Hilsen
Michael
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline ½mylund

• Top of the pop
« Svar #9 Dato: Jan 07, 2017, 16:55 »
Hej

Til Bonikuser "Jens"

Kunne man laver tråd eller andet hvor man kan komme med forslag og evt. melde hvis man finder en fejl ?

Jeg kunne godt tænke mig, man kunne vælge Års eller mdr. forbrug og ikke kun total forbrug

½mylund
½mylund
½ godt isoleret hus

Offline BoinkUser

• Administrator
  • Top of the pop
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
« Svar #10 Dato: Jan 07, 2017, 17:05 »
Hej,

Mange tak for tilbagemeldinger, vi er glade for dem alle om de er positive eller negative.

Vi har fuld forståelse for at man lige skal vænne sig til det.

Som tidligere skrevet, så har vi valgt at lave et totalt skift, så man ikke længere kan bruge den gamle på de nye styringsversioner. Ikke fordi vi har noget imod den gamle, men fordi i fremtiden vil vi ikke vedligeholde to forskellige clouds. Som også tidligere skrevet betyder det dog ikke at den gamle holder op med at virke for ældre styringsversioner, der er absolut ingen planer om at ændre på det.

God ide med en tråd til forslag og forbedringer, jeg vil oprette en snarest.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Jan 07, 2017, 17:06 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline torpet

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +7/-1
« Svar #11 Dato: Jan 07, 2017, 17:32 »
Tja, der kan man bare se, selv gamle hunde kan sgu lære noget nyt :)

Tak til både Mhes og 1/2 mylund, og I har ret, der er masser af fine ændringer og mere info mulig i den nye Stokercloud V2. Godt 1/2 mylund lige fik mig sat på rette vej med denne V1.01 Stokercloud (ikke V3 endnu).

Nu er jeg heldigvis ret så meget ind til computers (var med helt fra starten med dos programmering), så herefter bliver det faktisk sjovt og nemt. Alt det jeg savnede har jeg nu kunne tilføje, det virkede også noget underligt, at man skulle have glemt så meget.

Jeg har lige haft VVB prioritering kørende og det er også illustreret ret så fornemt. Faktisk har jeg allerede nu flere oplysninger på forside end den gamle Stokercloud tillod at have ‘on hand’. Det er handy at kunne se nemme referencer til PID osv. Så alt i alt ser det lige pludselig fornuftigt ud og ender op med at være bedre en V1.

Egentlig burde jeg godt selv have set mulighederne med de nye indstillinger, men fejlen jeg gjorde var ikke at starte med ‘log ind’ til ændringerne, så det virkede ikke muligt. (Silly fejl af mig). Så altså til andre der roder med dette og måske læser med: blot log ind til selve Stokercloud og så leg med the icons oppe i toppen. Selvsagt mest med ‘Setup’, hvor forsidens preferencer udvælges.

Så jeg må faktisk nok også give BoinkUser ret i at vi nok vil varme op til dette nye tiltag. Men vist godt jeg skreg op, så jeg kunne komme på ret vej og heldigvis så har jeg aldrig noget problem med at indrømme når andre har ret, faktisk er det en rar følelse at lære noget noget nyt positivt noget, eh?

Et klik på de tre små Icons til venstre på forsiden giver også hurtige info omkring både VVB indstillinger, kedel pumpe og aske snegl.

En quick reference til både VVB, kedel og silos indstillinger, hentes ved bare et klik på selve illustrationerne på forsiden, det er en ret smart finesse

Solvarme referencerne er jeg også sikker på vil glæde mange.

Altså går jeg lige fra at være irriteret over denne nye Stokercloud til at sige tak for den :), så der kan man bare se :)

Cheers, rart at kunne skrive et positivt indlæg :)

Jens

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #12 Dato: Jan 07, 2017, 18:08 »
Jeps, og man får automatisk samme format på en iPad når man vender den på højkant  ;)
...snart feature som gør StokerCloud anvendelig på mindre skærme  ;)

Hilsen
Michael

Mobil versionen er lidt trykket  ^-^
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline michael f

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +228/-181
  • NBE Support
« Svar #13 Dato: Jan 07, 2017, 18:25 »
Der var lige noget koks med linket, så billedet blev slettet  8)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline kigan

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +11/-2
« Svar #14 Dato: Jan 07, 2017, 18:44 »
Hvor stiller man følsomheden på foto sensoen på V3?
Mvh Kevin
Mit fyr https://v16.stokercloud.dk/#kevinhan
RTB Phoenix 30 kw