Forfatter Emne: Ønsker og forbedringer til Stokercloud  (Læst 211615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #105 Dato: Mar 15, 2018, 17:08 »
Under O2
Korrektion blæser kan man stille i Intervallet 0 - 0    (Hvad lavest skal være ved jeg ikke, men høj er vist 50 i styringen)

O2 sonde, kommer man direkte ind og kan vælge. Det er som sådan fint nok, men i alle andre menuer skal man trykke gem eller  fortryd, så her afviger dette felt fra normalen. Den gemmer når man vælger en. 
« Senest Redigeret: Mar 16, 2018, 07:46 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Scotteopop

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 62
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #106 Dato: Mar 18, 2018, 17:32 »
Jeg har længe savnet at kunne justere blæser hastighed lidt finere med 2 decimaler. Da når man køre med en ecofit 108 mm blæser. Er et trin for mit vedkommende 5-6 er et stort spring hvor feks. 5.5 ville være mere passende. Mener det var sådan på de gamle v 6xxx med stokerkontrol.  ;)

På V10 kunne man også ha en inde temperatur føler kan ikke finde det på v13, er den droppet ?

Mvh. Jakob
« Senest Redigeret: Mar 18, 2018, 17:47 af Scotteopop »
Scotte 10 KW V10 styring opdateret til V13.  Black Star 20. opvarmer ca. 140 m2.
StokerCloud: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/early.html?

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #107 Dato: Mar 29, 2018, 08:37 »
Hej Jens. Savner i app til Android (Benytter Samsung s8) at kunne se og justere diverse rens under rens. Kan kun tilgå denne funktion i en browser.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline lsvendsen

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 27
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #108 Dato: Apr 12, 2018, 20:52 »
Ville det være muligt med en log man kan skrive i, såsom når man renser, afvejer piller, skifter dele osv. så slap man for alle de sedler der altid er væk når man skal bruge dem
Mvh
Svendsen

https://stokercloud.dk/v3/#/svendsen/main-page
Scotte 16kW BS1016, v7 styring, flowmåler, returføler
Opvarmer 180 m2 beboelse + 60 m2 værksted.

Online 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #109 Dato: Maj 01, 2018, 16:23 »
Nu har jeg kørt lidt med V13 fyret og kunne (blandt andet) ønske mig fælgende muligheder/ændringer

Mulighed for at sortere logaktiviter og eksport af loggen til Exel fil.
Den er meget svær at overskue det pilesystem og alle start og stop, f.eks. er i relevante hvis "man" kun skal bruge eventuelle ændringer i en indstillet værdi

Mulighed for at vælge om VVBèn skal starte brænderen eller blot åbne ventilen.
Mit system køre på ren solvarme nu men jeg er så nød til at omskifte NTC føleren i beholderen til en anden styring

Mulighed for at lave tidsforsinkelse på "stop af ekstern temperatur"
Lige som der er forsinkelse på "stop af ekstern kontakt

Frit valg af alle udlæsningerne i graform.
Således alle følere frit kan kombineres i grafer

At de 2 graf ark passer sammen på X aksen
Når nu ikke alle kurver kan vælges i arkene kunne det være nemmere for læsningen og sammenligningen tidspunkterne var ens, X akserne lige lange på dem begge, nu fylder "farvebloggen" jo en del af den nederste

At alle "beskrivelser" af følerne kunne navngives af brugeren.
I stedet for de faste som er nu, men ekstern stop skulle så f.eks. hedde "Temperatur fra solvarme forsyning"

Det er muligt der er nogle ting jeg har glemt eller ting jeg ikke har fanget i styringen, men overordnet ser jeg disse muligheder for forbed og forandringer til det bedre.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #110 Dato: Maj 01, 2018, 16:34 »
Hej,

Mange tak for de gode forslag. De vil komme med i overvejelserne, når vi planlægger nye funktioner.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Le-Thor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 241
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Pillefyr data
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #111 Dato: Maj 08, 2018, 09:02 »
Har lige skiftet til en version 7 styring. Kan se at den selv finder en by til at vise vejr data fra, men er det muligt selv at finde en by tættere på?

Ellers er det et ønske.
Woody 20kw (sat til 16kw) - Black star S - VVB-priotering 255L - Ældre solvarmeanlæg - Trækstabilisator
Version 7
Opvarmer 214 kvm fra 1968 - 1 plan - Årsforbrug 6,5 Tons
pillefyr.le-thor.dk

JENMO

  • Gæst
Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #112 Dato: Jun 05, 2018, 18:32 »
Er det muligt at få time opløsning på ugeplan, jeg kunne tænke mig at starte op 05:00 og stoppe igen 07:00

Offline Paw

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1210
  • Respekt optjent: +36/-6
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #113 Dato: Jun 05, 2018, 19:15 »
Jeg har længe savnet at kunne justere blæser hastighed lidt finere med 2 decimaler. Da når man køre med en ecofit 108 mm blæser. Er et trin for mit vedkommende 5-6 er et stort spring hvor feks. 5.5 ville være mere passende. Mener det var sådan på de gamle v 6xxx med stokerkontrol.  ;)

På V10 kunne man også ha en inde temperatur føler kan ikke finde det på v13, er den droppet ?

Mvh. Jakob
http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=1282.0
MVH Paw
Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid.

Service videoer fra NBE
https://mhes.dk/hjem-2/videoer

Læs her
http://www.mhes.dk/

Mit fyr online
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?&mac=pawerwoody

Offline deralte

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 12
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #114 Dato: Aug 12, 2018, 10:00 »
Hvad hvis man kunne indtaste sin kg pris og se daglig forbrug i kr, lige som man kan se sig forbrug i kg
Deralte

Offline Nillerdrengen78

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #115 Dato: Sep 12, 2018, 09:55 »
Jeg kunne godt tænke mig en feature i styringen. Det ville være rart om sommeren hvor man kun bruger varmen til forbrugsvandet, hvis der var en knap man kunne bruge hvor fyret starter op. Kører til det har nået driftstemperatur på forbrugsvandet, og så slukker ned igen. Jeg ved godt at den reelt lukker ned, men så længe varmesystemet er en del af kredsløbet vil den stadig stoppe & starte en masse gange, og spilde en masse energi på det.

Men ja - en slags "one shot" knap til sommerdrift hvor den bare kører forbrugsvand op, og så slukker helt igen.


En anden rar feature ville være muligheden for at sætte predefineret antal retries under optænding.

Jeg har haft nogle problemer med at fyret her om sommeren hvor det kun kører i en time hver/hver anden dag, ikke starter op første gang man tænder det, men fejler og så starter op i andet eller måske først i 3. forsøg. Der ville det være rart hvis man kunne sætte et antal retries på, inden den skal melde fejl. Jeg har sat power på eltænderen op fra 50 til 60, og det har hjulpet en del, men det sker stadig sporadisk at den ikke får tændt op i første hug, og hvis man ikke lige står og holder øje med den under hele optændingen, så risikrer man at der ikke lige er varmt vand når man skal i bad.

Offline DennisRN

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1000
  • Respekt optjent: +17/-3
    • Phoenix 16kw
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #116 Dato: Sep 12, 2018, 10:35 »
En "OneShot" kunne løses med en potensialefri on/off kontakt på ekstern kontakt.

Og problemer med optændig kan du løse ved at skru lidt op for effekten på varmelegemeet. (tror jeg)
Har bemærket at det tit hjælper når varmelegemeet bliver gammelt og slidt.

Mvh.
Dennis


Jeg kunne godt tænke mig en feature i styringen. Det ville være rart om sommeren hvor man kun bruger varmen til forbrugsvandet, hvis der var en knap man kunne bruge hvor fyret starter op. Kører til det har nået driftstemperatur på forbrugsvandet, og så slukker ned igen. Jeg ved godt at den reelt lukker ned, men så længe varmesystemet er en del af kredsløbet vil den stadig stoppe & starte en masse gange, og spilde en masse energi på det.

Men ja - en slags "one shot" knap til sommerdrift hvor den bare kører forbrugsvand op, og så slukker helt igen.


En anden rar feature ville være muligheden for at sætte predefineret antal retries under optænding.

Jeg har haft nogle problemer med at fyret her om sommeren hvor det kun kører i en time hver/hver anden dag, ikke starter op første gang man tænder det, men fejler og så starter op i andet eller måske først i 3. forsøg. Der ville det være rart hvis man kunne sætte et antal retries på, inden den skal melde fejl. Jeg har sat power på eltænderen op fra 50 til 60, og det har hjulpet en del, men det sker stadig sporadisk at den ikke får tændt op i første hug, og hvis man ikke lige står og holder øje med den under hele optændingen, så risikrer man at der ikke lige er varmt vand når man skal i bad.
Phoenix 16kw med det hele
Styringsnr.: 59091
http://v16beta.stokercloud.dk/#drnilsson

2 plans hus på 180kvm fra 1934.
VVB prioritering 140l.
Forbrug: ca. skal endnu vise sig...

Nu med RTB Grill! :-)
Tablet til styring af grill: Denver TAQ-90022

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #117 Dato: Sep 12, 2018, 11:40 »
Jeg kunne godt tænke mig en feature i styringen. Det ville være rart om sommeren hvor man kun bruger varmen til forbrugsvandet, hvis der var en knap man kunne bruge hvor fyret starter op. Kører til det har nået driftstemperatur på forbrugsvandet, og så slukker ned igen. Jeg ved godt at den reelt lukker ned, men så længe varmesystemet er en del af kredsløbet vil den stadig stoppe & starte en masse gange, og spilde en masse energi på det.

Men ja - en slags "one shot" knap til sommerdrift hvor den bare kører forbrugsvand op, og så slukker helt igen.


En anden rar feature ville være muligheden for at sætte predefineret antal retries under optænding.

Jeg har haft nogle problemer med at fyret her om sommeren hvor det kun kører i en time hver/hver anden dag, ikke starter op første gang man tænder det, men fejler og så starter op i andet eller måske først i 3. forsøg. Der ville det være rart hvis man kunne sætte et antal retries på, inden den skal melde fejl. Jeg har sat power på eltænderen op fra 50 til 60, og det har hjulpet en del, men det sker stadig sporadisk at den ikke får tændt op i første hug, og hvis man ikke lige står og holder øje med den under hele optændingen, så risikrer man at der ikke lige er varmt vand når man skal i bad.

Den nemme løsning er at sætte tidsttyringen til at slukke fyret når du ikke har brug for opvarmning,
eller at bruge en udeføler til at slukke fyret.
En føler i varmtvands beholderen kan så starte fyret når der mangler varmt vand.
Så det du spørger efter er der allerede  :)
Har du et link til fyret på StokerCloud ?
Så hjælper jeg dig videre derfra  :)
Så kigger jeg også på dine tal til optænding.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Nillerdrengen78

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #118 Dato: Sep 12, 2018, 14:43 »
Jeg kunne godt tænke mig en feature i styringen. Det ville være rart om sommeren hvor man kun bruger varmen til forbrugsvandet, hvis der var en knap man kunne bruge hvor fyret starter op. Kører til det har nået driftstemperatur på forbrugsvandet, og så slukker ned igen. Jeg ved godt at den reelt lukker ned, men så længe varmesystemet er en del af kredsløbet vil den stadig stoppe & starte en masse gange, og spilde en masse energi på det.

Men ja - en slags "one shot" knap til sommerdrift hvor den bare kører forbrugsvand op, og så slukker helt igen.


En anden rar feature ville være muligheden for at sætte predefineret antal retries under optænding.

Jeg har haft nogle problemer med at fyret her om sommeren hvor det kun kører i en time hver/hver anden dag, ikke starter op første gang man tænder det, men fejler og så starter op i andet eller måske først i 3. forsøg. Der ville det være rart hvis man kunne sætte et antal retries på, inden den skal melde fejl. Jeg har sat power på eltænderen op fra 50 til 60, og det har hjulpet en del, men det sker stadig sporadisk at den ikke får tændt op i første hug, og hvis man ikke lige står og holder øje med den under hele optændingen, så risikrer man at der ikke lige er varmt vand når man skal i bad.

Den nemme løsning er at sætte tidsttyringen til at slukke fyret når du ikke har brug for opvarmning,
eller at bruge en udeføler til at slukke fyret.
En føler i varmtvands beholderen kan så starte fyret når der mangler varmt vand.
Så det du spørger efter er der allerede  :)
Har du et link til fyret på StokerCloud ?
Så hjælper jeg dig videre derfra  :)
Så kigger jeg også på dine tal til optænding.

Jeg startede faktisk med tidsstyringen, jeg var bare ikke helt tilfreds med måden det virkede på, for det er ikke altid på bestemte tidspunkter jeg skal bruge varmt vand.

Jeg har overvejet at sætte varmtvandsbeholderen til at starte fyret, eks. når den rammer 40 grader, men igen - er man to personer der skal i bad og temp ligger lige omkring 40, så når fyret ikke at få varmet vand nok op til at min kæreste kan få vasket hår. Alternativt skal man sætte det til at starte når fyret kommer under 50. Men ja. den er til at finde under 32031.

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #119 Dato: Sep 12, 2018, 15:03 »
Jeg kunne godt tænke mig en feature i styringen. Det ville være rart om sommeren hvor man kun bruger varmen til forbrugsvandet, hvis der var en knap man kunne bruge hvor fyret starter op. Kører til det har nået driftstemperatur på forbrugsvandet, og så slukker ned igen. Jeg ved godt at den reelt lukker ned, men så længe varmesystemet er en del af kredsløbet vil den stadig stoppe & starte en masse gange, og spilde en masse energi på det.

Men ja - en slags "one shot" knap til sommerdrift hvor den bare kører forbrugsvand op, og så slukker helt igen.


En anden rar feature ville være muligheden for at sætte predefineret antal retries under optænding.

Jeg har haft nogle problemer med at fyret her om sommeren hvor det kun kører i en time hver/hver anden dag, ikke starter op første gang man tænder det, men fejler og så starter op i andet eller måske først i 3. forsøg. Der ville det være rart hvis man kunne sætte et antal retries på, inden den skal melde fejl. Jeg har sat power på eltænderen op fra 50 til 60, og det har hjulpet en del, men det sker stadig sporadisk at den ikke får tændt op i første hug, og hvis man ikke lige står og holder øje med den under hele optændingen, så risikrer man at der ikke lige er varmt vand når man skal i bad.

Den nemme løsning er at sætte tidsttyringen til at slukke fyret når du ikke har brug for opvarmning,
eller at bruge en udeføler til at slukke fyret.
En føler i varmtvands beholderen kan så starte fyret når der mangler varmt vand.
Så det du spørger efter er der allerede  :)
Har du et link til fyret på StokerCloud ?
Så hjælper jeg dig videre derfra  :)
Så kigger jeg også på dine tal til optænding.

Jeg startede faktisk med tidsstyringen, jeg var bare ikke helt tilfreds med måden det virkede på, for det er ikke altid på bestemte tidspunkter jeg skal bruge varmt vand.

Jeg har overvejet at sætte varmtvandsbeholderen til at starte fyret, eks. når den rammer 40 grader, men igen - er man to personer der skal i bad og temp ligger lige omkring 40, så når fyret ikke at få varmet vand nok op til at min kæreste kan få vasket hår. Alternativt skal man sætte det til at starte når fyret kommer under 50. Men ja. den er til at finde under 32031.

Se besked i StokerCloud  :) 
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/