Forfatter Emne: Ønsker og forbedringer til Stokercloud  (Læst 208704 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline nono

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #60 Dato: Feb 13, 2017, 15:44 »
Hello from the Netherlands.
I have this translated with Google translate.

I would love to see it made a piece of circuit for the hydra circuit to the excess heat generated by the sun, and will not be used for hot water, that can control a pumpunit for the central heating circuit.

For very large buffer, there would be no additional circuit are no longer necessary to get the energy from the buffer, in the central heating system.

Offline mungojerrie

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #61 Dato: Feb 15, 2017, 09:25 »
Joo, det kunne da være rart med en lidt mere stabil internetforbindelse, forstået på den måde at jeg dagligt får emails fra stokercloud om at min styring nu har tabt sin forbindelse....og et par timer senere, så har den fået forbindelse igen.
Så svært kan det vel heller ikke være at holde liv i en internetforbindelse i et software produkt?!
Og nej, mit internet fejler ikke noget.  :(

Offline MortenEV

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 178
  • Respekt optjent: +3/-0
    • Link til stokercloud
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #62 Dato: Feb 15, 2017, 12:54 »
Joo, det kunne da være rart med en lidt mere stabil internetforbindelse, forstået på den måde at jeg dagligt får emails fra stokercloud om at min styring nu har tabt sin forbindelse....og et par timer senere, så har den fået forbindelse igen.
Så svært kan det vel heller ikke være at holde liv i en internetforbindelse i et software produkt?!
Og nej, mit internet fejler ikke noget.  :(


Hej , hvilken software version har du i dit fyr. Efter jeg har fået installeret 7.0651 er forbindelsen klippestabil.
http://stokercloud.dk/dev/oestervang.html
RTB30 - Iltstyring - VVB - Komp rens - 10Pa Trækstabilisator
Opvarmer 305kvm (45% gulvarme) - 21 grader , forbrug ca. 14 tons

Offline mungojerrie

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #63 Dato: Feb 16, 2017, 09:20 »
Hej, jeg har også version
7.0651
På tidligere version tabte den også forbindelsen.

Offline nasty

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 436
  • Respekt optjent: +6/-2
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #64 Dato: Feb 20, 2017, 12:14 »
kan der laves så man kan får varmt vands produktion for sig selv under forbrug
V7 styring på en
Woody 10 kW blackstar mini 1016 opvarmer  133 m2
kompressorens trækstabilisator
vvp via 3vejs ventil
Iltsryring
Flad herd
pelvac vakuum sug

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978

Offline cbhh

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 53
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #65 Dato: Feb 21, 2017, 10:58 »
Hej.
Jeg har silo radar monteret og aflæsningen vises jo fint på "hoved" billedet.
Jeg kunne dog godt tænke mig at det var muligt at vælge aflæsningen på "graf" billedet også.

Mvh christian
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=kennelunistars

Offline Markgammelby

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #66 Dato: Feb 21, 2017, 18:28 »
Kan man ikke få lavet en graf eller diagram så man kan se hvornår man har fyldt piller på. Så man kan se antal dage silo holder.

Scotte 16/24kw
Dor kedel 16/24
Vejrkompensering, med nbe regulerings ventil og Grundfoss alpha 2 pumpe.
Shunt ventil 55gr
Grundfoss alpha + pumpe til kedel shunt.
3 vejs ventil til vvb prioritering.

Hus 203m2. 400mm isolering på loftet. Hulmuren fyldt med papiruld. nye vinduer i 2010.


https://stokercloud.dk/v3/#/markgammelby/main-page

Offline yodadk

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #67 Dato: Mar 09, 2017, 12:26 »
En backup funktion til både parametre og driftsdata. ? Evt. via stokercloud... eller via sd kort lokalt.

mvh

Offline cbhh

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 53
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #68 Dato: Mar 09, 2017, 20:20 »
Hej.

Jeg har lige opdateret min styring til version 7.0651 og har i den forbindelse mistet udlæsningen for afstanden fra silo/magasin toppen og ned til pillerne.

Jeg har meget stor glæde af udlæsningen især når jeg er på arbejde off-shore 5-6 uger af gangen og via udlæsningen se om det er tiden at fylde piller på magasinet.

Er det en forglemmelse eller er det et bevist fravalg at udlæsningen ikke længere er tilgængelig på den nye version af stokercloud?


Hvordan får jeg udlæsningen vist igen? Skal jeg installerer den gamle version (7.0640) igen?

Jeg kan se på stokercloud at der under silo indstillinger billedet er en dropdown menu "afstandsmåler type?" er det her afstandsmåleren aktiveres?
Jeg har denne afstandsmåler monteret: https://www.hedestoker.dk/4789_afstands_maaler_til_silo_og_vakuum_transport.html


Med venlig hilsen

Christian Hansen
https://stokercloud.dk/v3/#/kennelunistars/main-page

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #69 Dato: Mar 10, 2017, 10:09 »
Hej.

Jeg har lige opdateret min styring til version 7.0651 og har i den forbindelse mistet udlæsningen for afstanden fra silo/magasin toppen og ned til pillerne.

Jeg har meget stor glæde af udlæsningen især når jeg er på arbejde off-shore 5-6 uger af gangen og via udlæsningen se om det er tiden at fylde piller på magasinet.

Er det en forglemmelse eller er det et bevist fravalg at udlæsningen ikke længere er tilgængelig på den nye version af stokercloud?


Hvordan får jeg udlæsningen vist igen? Skal jeg installerer den gamle version (7.0640) igen?

Jeg kan se på stokercloud at der under silo indstillinger billedet er en dropdown menu "afstandsmåler type?" er det her afstandsmåleren aktiveres?
Jeg har denne afstandsmåler monteret: https://www.hedestoker.dk/4789_afstands_maaler_til_silo_og_vakuum_transport.html


Med venlig hilsen

Christian Hansen
https://stokercloud.dk/v3/#/kennelunistars/main-page

Hej Christian

Hej Christian

Der er et par ting man skal være opmærksom på når man skifter til den nye cloud, jeg tror begge kan have snydt dig.

1. Når du opdaterer til det nye cloud, så kan du selv vælge, hvad du vil have vist på forsiden. Under Setup->Display kan du under Silo vælge "Afstand til piller", så bliver den vist på forsiden.
2. Du skal vælge type af afstandsmåler. Det gør du under Silo->Silo indstillinger->Afstandsmåler type

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline cbhh

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 53
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #70 Dato: Mar 11, 2017, 12:03 »
Hej Jens.

Tak for svaret.
Har "opdateret" mine indstillinger for de forskellige billeder.
Jeg har nu afstanden til pillerne.

Tak for hjælpen.
Mvh  Christian

Offline Staal

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 215
  • Respekt optjent: +5/-2
    • Mit Pillefyr
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #71 Dato: Mar 12, 2017, 19:13 »
Måske en lille opdatering af tiden under graf, den er en time foran  ;D
MVH
Kenneth Staal Egebech

Woody 16kw Low Waste (v. 7.0652) trådløs termostat, silo måler, vakuum transport, vvb prio
250 kvm Landejendom fra 1900 (dårligt isoleret) :-)
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/staal01.html

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #72 Dato: Mar 12, 2017, 19:53 »
Hej Jens

Så at der var en funktion til alarm på strømforbrug på blæser. Tænkte at den kunne jeg lige så godt aktivere. (det hele via cloud)

Så gik fyret i alarm på RPM blæser og lukkede ned.

Så tror der er en fejl eller også er teksten på alarmen i hvert fald forkert. Men kan jo også være en forkert funktion der bliver slået til.

- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline J-B

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 157
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #73 Dato: Mar 12, 2017, 20:17 »
Hej Jens

Så at der var en funktion til alarm på strømforbrug på blæser. Tænkte at den kunne jeg lige så godt aktivere. (det hele via cloud)

Så gik fyret i alarm på RPM blæser og lukkede ned.

Så tror der er en fejl eller også er teksten på alarmen i hvert fald forkert. Men kan jo også være en forkert funktion der bliver slået til.
Din blæser skal være udstyret med omdrejningstæller for at du kan bruge funktionen.
Jeg har kun set det på nogle FL085 blæsere og det er en lille sort klods på enden af selve motoren med 3 ledninger.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: Ønsker og forbedringer til Stokercloud
« Svar #74 Dato: Mar 12, 2017, 20:22 »
Hej Jens

Så at der var en funktion til alarm på strømforbrug på blæser. Tænkte at den kunne jeg lige så godt aktivere. (det hele via cloud)

Så gik fyret i alarm på RPM blæser og lukkede ned.

Så tror der er en fejl eller også er teksten på alarmen i hvert fald forkert. Men kan jo også være en forkert funktion der bliver slået til.
Din blæser skal være udstyret med omdrejningstæller for at du kan bruge funktionen.
Jeg har kun set det på nogle FL085 blæsere og det er en lille sort klods på enden af selve motoren med 3 ledninger.

Jeg tror mere denne funktion er til nye styringer med forbrugs måling og det kan min så vidt jeg kan se.

Og det var ikke kontrol af RPM, hvilket jeg også skriver men kontrol af strømforbrug.

Så tror lige du må efterforske eller vente på om Jens melder det samme. Hvis han gør skal teksten vist rettes og måske også funktionen. For hvorfor have to funktioner til at måle det samme hvor den ene bare hedder noget forkert.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt