Jeg skal lige bringes i sync med dit setup

Hvad er rigtigt ?
- Du har en VVB med en
termostat der er forbundet til ekstern indgang på styringen ?
- Du har en
termostatventil med fjernføler på fremløbet til VVB'en ?
- Du har en
returtermostat på returen fra VVB'en ?
VVB-indgang er en indgang til en temperaturføler, der kan registrer temperaturen i VVB'en.
Når der er en føler monteret på indgangen og man indstiller parametrene i styringen, kan man få styringen til, når temperaturen i VVB'en kommer under "Setpunkt" - "Diff. Under", at:
- Starte fyret, hvis det ikke allerede kører
- Tænde en udgang (f.eks. til en 2-/3-vejs ventil eller pumpe)
Funktionen kan styres via en urstyring (urstyring VVB) sådan at den kun er aktiv på bestemte tidspunkter af døgnet og ugen.
Når temperaturen i VVB'en herefter kommer op på "Setpunkt"vil styringen:
- Slukke udgangen (f.eks. til en 2-/3-vejs ventil eller pumpe)
- Stoppe fyret hvis der ikke skal opvarmes hus
Definition af at der
ikke skal opvarmes hus er:
- Ekstern indgang er sat til ON og der
ikke er forbindelse mellem de to klemmer
- Urstyringen er OFF i den aktuelle tidsblok (urstyring for varme)
- Udetemperaturen gør at fyret skal stoppe.
Hilsen
Michael
Michael:
Så fyret burde ikke stoppe om vinteren hvis det eneste tilvalg er vvb temperatur tilsluttet vvb indgang og denne er nået? Eller kan jeg kun bruge vvb indgang til styring af 3-vejs ventil?
Min fejl hvis du bliver lidt forvirret, Det bliver jeg også selv når jeg læser det igen. Mit fremtidige setup forventer jeg bliver en føler i vvb tilsluttet vvb i styringen. Og det er dette jeg spørger til. Det fremgik vidst ikke så tydeligt.
En rum termostat tilsluttet ekstern indgang. Så kan jeg jo også se vvb temp uden at skulle ud og glo på vvb termometer.
Og ikke som nu hvor både vvb og rum termostat er tilsluttet ekstern indgang.
Jeg vil som sagt også prøve at få fundet den 3-vejs ventil frem jeg har liggende et sted. Og få monteret den, så fremt den virker endnu.