Det opfører sig ikke helt som forventet endnu, selvom pumpen står i aller laveste gear. RAVI føleren har stadig svært ved at trykke ventilen ind, så der kommer vand rundt i huset. Når den så endelig får taget sig sammen til at samarbejde, er returen nået op over 60-62 grader.
Så kører det sådan set egentlig okay, dog synes jeg det er mærkeligt at der skulle være behov for at tæske 500-600 liter rundt i timen, for at holde returen oppe, når det samtidig kun løber 160-170 liter i timen rundt i huset. Desuden har returen tendens til langsomt at stige til 57-60 grader efter nogle timers drift.
Har desuden talt med Danfoss, som måtte kigge noget dybt i bøgerne, for at finde et sted hvor der stod at VMV dn20 og RAVI passede sammen. Han ville helst have en RAVK 25-45 monteret, men den bliver nok svær at sælge, når returen skal være mindst 55. Han sagde dog at hvis den stod på Max, ville den nok lige kunne holde 55 grader. Det tør jeg dog ikke løbe an på. Tænker kedel garanti.
Så muligheden er nu enten en trykdifferens regulator av 15 kv 4.0, ville Danfoss anbefale. Eller en elektrisk styret motor, men det bliver jo nok en noget dyr løsning.
Tvm-h ventil burde være den bedste løsning, og også billigst.
Min erfaring er så blevet at VMV ventil ikke er at anbefale til den slags, medmindre man gerne vil ofre nogle penge.