Jeps, dine indstillinger er helt i skoven

Din iltstyring har korrigeret mere en 25%, hvilket indikerer at sneglafvejning ikke er korrekt og/eller blæsertal er helt i skoven.
Lad os starte med starten:
Du skal sikre at du har en venfungerende trækstabilisator i røgrør eller skorsten.
Dernæst skal du afveje sneglydelsen på 360 sek. (6 minutter) og indtaste det i styringen samt sætte "Autoberegning" til "ON".
Så skal du sikre at iltsensoren er korrekt kalibreret (det ser den ud til næsten at være), og sætte din iltstyring til "VIS".
Så låser du brænderen til 10% drift (min og max drift sættes begge til 10%) og så justerer du "Blæs lav" så du har nogenlunde 17% ilt.
Herefter låser du brænderen til 50% drift (min og max drift sættes begge til 50%) og så justerer du "Blæs midt" så du har nogenlunde 11% ilt.
Dernæst låser du brænderen til 100% drift (min og max drift sættes begge til 100%) og så justerer du "Blæs høj" så du har nogenlunde 8% ilt.
Til sidst slipper du brænderen fri i regulering ved at sætte min effekt til 10% og max effekt til 100%, samt sætter ilt-styring til "ON"
Nu brænder fyret korrekt, og den mængde træpiller det bruger er den mængde træpiller der skal til for at varme dit hus op

Jeg vil forøvrigt anbefale dig at køre med en kedeltemperatur på 70
oC fpr at sikre en tilstrækkelig varm retur samtidig med at huset kan varmes op.
Det vil øge skorstenstabet en anelse i forhold til de 65
oC du kører med nu, men det er så lidt at du ikke vil være i stand til at måle det

Hilsen
Michael
Så er fyret ved at være driftsvarmt og alt lader til at virke.. Nu drømmer jeg om at i kan hjælpe med at få forbruget lidt ned, syns jeg brænder vildt mange piller af.. Det skal siges at rør i fyrrum stadig ikke er isoleret, men det kommer. Gammelt hus plus en lejlighed, ca 300 kvm.. Det jeg studser over er at den brænder lige mange piller af selvom jeg lukker forskellige radiatorer ned. Kan i se om mine indstillinger er helt væk??