Hej,
Jeg kan god bruge lidt hjælp & vejledning vedr. diverse indstillinger: O2 styring
Jeg har for tiden ikke den bedste forbrænding, da jeg konstant har større/mindre mængde forkullede pillerester i asken og jeg prøver at finde den rigtige ønsket O2 og blæs procent i alle 3 områder – for derved at få ren brun aske.
Jeg har altid syntes at det var svært at få stabil aktuel O2 værdi i min installation – og jeg syntes at de blæsetal der er i min installation har altid været meget højere end hos de fleste! Og aktuel O2 svinger meget – i nogle perioder kan der vær en forskel så stor at regulering/ korrektion for blæser går periodevis bogstaveligt talt i selvsving!
Jeg har spørgsmål til KORREKTION Blæser for 10%, 50% & 100%.
Som det fremgår af billedet så er de på standardværdi på 30%.
I "selvsving"-perioder har jeg observeret at hvis differensen mellem ønsket og aktuel O2 er på +/- er på 7% eller derover, og Blæs P-led = 5.0 - giver det en total ændring på 35% og derover. Det betyder at korrektion bliver begrænset til +/- 30% og den aktuelle ilt bliver derfor ikke helt rettet ind, med der resultat at differencen øges, og har så vidt jeg husker været på 10% eller mere, og dermed går hele O2 styring/korrektion i selvsving.
Når jeg har observeret dette har jeg enten sat O2 på vis og ventet at det stabilisere sig, juster på blæser i det pgl. område, eller skyndt mig ganske enkelt at slukket for RTB’en, og fjernet strøm i en periode.
Hvordan er det tænkt at disse parametre skal bruges.
Har observeret at der er flere installation hvor korrektion for blæser er sat til 50%.
Kan jeg tillade mig at ændre på værdierne i min installation? Og i så fald hvor meget- set i lyset at de i forvejen høje blæser tal?
Bliver korrektion for blæs påvirket at P-I justering for blæs og P-I justering for piller og viceversa?
Har vedlagt nogle billeder af opsætning for O2 styring-avanceret indstilling, blæsetal samt Regulering!
Jeg har brug for at forstår ”mekanikken” i ovenstående og som nævnt ville jeg sætte stor pris for jeres hjælp, råd og vejledning.
Tak på forhånd.
Dragica