Kompressor rens kan være løsningen på ophobningen på herden.
Så renses der ved stop eller efter forbrug 
Jamen ja det kan det da, men det pussige er jo problemet er kommet til efter fyret har kørt fint som beskrevet.
Det skulle være mærkeligt, i min optik, hvis der lige pludeseligt opstår behov for kompressor rens hvis der intet er forandret siden fyret kørte fint uden.
Personligt har jeg kun slagger og en lille bitte smule uforbrandte piller efter kompressorrens. Altså forstået på den måde at der ikke ophobes det mindste under normaldrift, det kommer først, og kun, når fyret slukker ned for rens så af den grund harjeg sat intervallet meget op.
Hvis man "bare" klasker kompressorrens på for at få den til at blæse den ophobning væk der kommer over tid forbliver forbrandingen jo så ringe ophobningerne kommer.
Jeg ville hellere have en forbrænding der ikke lavede ophobningerne, men nu er jeg heller ikke meget for symptom behandling.
MHT O2 reguleringen og den går tilbage når du slår den til.
Det har jeg aldrig hørt om men bemærker det er en NKT Lampdasonde du har sat op. Uden at vide de tvil jeg tro de fleste er DENSO, (med ledningerne i en gul flex slange og et firkandtet stik, helt den samme sonde som i mange biler iøvrigt)
Jeg tjekkede lige din styring, der er jo en udlæsning af O2 værdien, (16x) da jeg tjekkede, det er også bemærkelsesværdigt når den er slukket men jeg ved ikke hvordan den så skal opføre sig.
Men i min verdne har du et luftproblem, om det så skyltes lampdasonde, indstillinger eller sonde kan jeg ikke sige.
Som du kan se i den her tråd er der også snadre der døjer.
Her er nævnt at det også kan være et problem hvis ikke fyrrummet er utæt nok, så der ikke kan komme nok luft ind og igennem, det er også en mulighed, omend det jo så igen er mærkeligt at det har kørt rimeligt.
http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=9120.15