Ja RTB blev opreklameret som den næsten kunne klare det hele selv, jeg er sikker på at der er RTB der kører udmærket såvel som de fleste SCOTTE gør det ,men det er dog den samme brænder som kan få slagger og aske på herden,det er også den der skrives mest om problemer i forum og hvad sker der når den renser med trykluft, hvor meget flyver der op gennem skorstenen . mvh erik
Jeg glædes over jeg ikke er den eneste der har det indtryk at RTBèrne er oversolgt som fuldautomatisk. Jeg er også sikker på der står fyr der køre godt, men lige så sikker på det ikke er flertallet.
Jeg har set de indstillinger de er "født" med og hvilken aske de laver rundt omkring, uden yderligere indstilling.
Til det vil jeg nøjes med at sige, Ja de køre og laver sikkert varme.
Der er selvrens på, ja, det betyder ofte "rens selv" i () bemærket for slagger og uforbrandte pille . Der er dagligt frustrerede opslag på FB fra folk der fylder en anskeskuffe på 2 dage og intet kan få til at virke fordi en klamhugger af en vvsèr har stillet fyret og, trykket på start og skredet fordi O2 styringen klare det hele.
Igen er det eneste der at sige at det er sørgeligt at et Dansk (formentligt) kvalitets produkt er solgt med mindre service og ringere dokumentation end der er på ovn fra Kina.
Men både fyret og ovnen kan køre anderkender je og er, igen isoleret set, tilfreds med fyrets funktion, resten lader jeg op til læseren at uddrage hvad jeg mener om.
xkfc
Ja en (god) manual er en kunst. For mange år siden skulle jeg skrive en manual på at skifte en pære.
Ja hvilken pære og hvorfor skal den evt. skiftes? Hvem skriver man til? Forbrugeren eller en fagmand. Skal der fejlfindes osv.
Så er det så faktisk nemmere at lade være med at skrive den og det er der jo så også nogle der vælger er jo en tanke værd.
Men diagrammer efter standard osv. er faktuelle og nemmere, det er jo heller ikke med.
Senest til askeskuffefæleren.
Det er en gætteleg at finde ud af hvor dne skal monteres. Iøvrigt vist på Puls et eller andet, jeg behøver den ikke. Tømmer aske en gang om året eller 2 så er det det.