Hej,
Nu svarer jeg dig lige ekstraordinært selvom jeg normalt ikke svarer på dine opslag.
Nej det har jeg konstateret du ikke gør. Jeg forstår det faktisk ikke erkender jeg, men det bekræfter jo mine antagelser.
Det er en stor misforståelse jeg er utilfreds, mit fyr køre faktisk rimeligt fornuftigt. Jeg stiller mig kritisk overfor kundeservice og den, i min verden, opfattelse at fyret er fuldautomatisk. Faktisk er jeg en skide nem kunde og bruger. Fyret skal bare fungere 100% så det er super nemt at forholde sig til.
Du har ikke opdateret dit fyr, du kører på det software du plejer. Du ser altså spøgelser
Når jeg kigger i loggen har fyret kl. 9.23 tirsdag d. 25/3 ”Update download startet” og igen kl. 10.03 ”Update download sucess” om det er et udtryk for opdateringen ved jeg ikke.
Det var påfaldende jeg fik alarmen ”Ingen ild i højlast” den 27/3 kl. 657 samtidigt som min O2 visning gik op 0 Alarmen fremgår ikke i loggen, men jeg har en video med den, og det at den ikke kan afstilles. Den kommer på youtube når jeg lige får overskud.
2. Dit fyr gik i temperatur opnået - det er en tilstand hvor temperaturen i kedlen er "varm nok" - det er ikke en fejl og fyret går igang igen når det er passende. Du vælger at trække strømstikket og komme hjem til et koldt hus - dit problem og måske et godt eksempel på at du piller for meget - selv den bedste styring kan man ikke forvente kan køre af sig selv, hvis der sidder en som dig og trykker på det hele, hver gang der sker et tilstandsskift - lad det nu få fred og få lov at gøre det som det skal.
Ja det kan jeg godt regne ud og forstå. Den alarm du ser på er jo ikke en alarm. Den alarm jeg ikke kunne afstille var onsdag 27/3 0657
Grunden til jeg trak stikket ud var jo for for at have en chance for alarmen kunne afstilles og fyret startes igen. Jeg havde ikke tid til at vente og min usikkerhed på om det kunne komme op igen ligger tilbage fra den ”udgangstest i gang” der jo, ganske simpelt, umuliggjorde opstart af fyret igen.
Det undre mig det er sket på det tidspunkt, der var jeg i bad og der var dermed forbrug på, men fred nu så med det. Jeg har ikke pillet ved styringen længe.
Det virker fornuftigt. Det sidste jeg lavede var at slå røgsuger til fordi jeg bruger signalet til at fortælle sol varmestyringen om brænderen køre eller ej. Når brænderen ikke køre kobler den VVB termostaten om til solvarmestyringen, derfor kommer der fejl på den føler.
Igen, den ”Ingen ild i hj
3. Med ovenståene betragtninger er der god grund til at tro du selv har skiftet O2 metoden, jeg har ingen grund til at tro andet.
OK, så det giver fornuftig mening at jeg, kl. 0615 en almindelig onsdag får lysten og lejligheden til at stille på fyret fra en velfungerende O2 regulering til at slå den fra? Samtidigt går min aktuelle udlæsning af O2 til 0 og kort efter kommer der en log der hedder lng_system_8 00?
Jeg må sige du simpelthen tror forkert, jeg ændrede ikke på O2 reguleringen på det tidspunkt og jeg har ikke grund til det. Som beskrevet laver jeg kaffe og peber i askeskuffen.
Ps. Jeg svarer dig ikke igen. Det er ikke oplæg til en lang diskussion om ting du synes skal ændres, som du har skrevet igen og igen.
Igen forstår jeg ikke at du/I ikke tager tingene konstruktivt op i stedet for at afvise alle, fagligt begrundede, tanker og anskuelser. Jeg ser jo f.eks. det er blevet en valg om man vil bruge lys eller O2 til bestemmelse af ild. Om det var planen fra starten, og ikke udtrykt eller beskrevet, ved jeg ikke eller om det er kommet som følge af en anskuelse at det kunne være farligt at lægge så stor en del over på et udsat komponent. Nu kan jeg ikke selv skrive en linje kode, men skulle jeg foreslå en bedre funktion ville bål indikatoren bero på en kombination af de 2 følere, men valgmuligheden er rigtig god.
Til andre - vi er ret flinke og vi hjælper jer gerne og svarer på jeres opslag
Men på et tidspunkt, hvis det kammer over, må det stoppe. Og det har det gjort her.
Mvh. Jens
Jeg kan, igen, ikke se hvor det kammer over. Er problemet jeg gerne vil have et fyr der spiller 100% og I ikke kan levere det? Det tænker jeg faktisk ikke, for det køre rigtigt godt. Uden at vide det vil jeg da også tro, og det kan kun blive tro, der er nogle stykker, hvis fyr har kørt at lort i flere år, og som jeg har hjulpet og indstillet gratis og uden kørepenge der mener jeg er flink nok, men jeg er klar over at når jeg ikke deltager i det almindelige jubelkor er det ikke så populært.
Det bliver beskrevet at ændringen fra % til gram kun er kosmetisk og ingen betydning har. Så tænker jeg, jamen udlæsningen i % var nem at forholde sig til. Når det så er i gram nu, hvad forholder det sig så til og hvorfor ændre på noget flertallet forstod til noget ingen forstår når det nu ingen betydning har?
EDIT, jeg har nu opdateret både fyr og app manuelt og giver BoInkUser ret i fyret ikke var opdateret. Hvad det så var for en "download firmware" der står i loggen før nedbrudet kan vi jo gætte på hvis det giver mening. Det gør det vist ikke. Kl. 1806 d28/3 sætter jeg selv O2 reguleringen til "ON" I forbindelse med denne opdatering gik O2 igen selv tilbage til "vis O2" men udlæser stadig ikke aktuel O2
Udlæsningen af korrektion er (planmæssigt) gået over til gram i stedet for %
Konstatering, efter at have sat O2 reguleringen til "ON" går der 10 minutter til 1922 hvor fyret melder Stoppet af ekstern temperaturFejl O2 sensor, check sonden / kedlen. Fyret er stoppet på ekstern kontakt.
Jeg tænker det er det samme der er sket i forbindelse med det stoppede, så er det jo en vurdering om sondne (allerede) fejler, efter 5 ton piller ialt? Eller det er et generalt problem?
Efter afstilling på kanppen, efter 5 forsøg, går fyret på "OFF" så jeg må køre uden O2 regulering umiddelbart?