Forfatter Emne: PI spørgsmål  (Læst 3616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 221
  • Respekt optjent: +2/-0
PI spørgsmål
« Dato: Apr 25, 2019, 18:24 »
Mine grafer er noget ujævne - i løbet af dagen er de helt fine, men flyver og farer op og ned i natte timerne.

pt står I på 0,1 og slideren kan ikke justeres til f.eks 0,11 - når jeg vil hæve I via "slider" vil den lande på 0,14 og næste punkt er 0,18.

jeg kan ikke længere taste et tal ind - det synes jeg før har været en mulighed, nu kan jeg kun bruge "slideren"
Er det korrekt?
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: PI spørgsmål
« Svar #1 Dato: Apr 26, 2019, 07:46 »
Jeg har lige testet, og oplever også at man ikke længere kan indtaste ønsket tal, og at slideren er noget "levende" og ikke nem at have med at gøre..
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 221
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: PI spørgsmål
« Svar #2 Dato: Apr 26, 2019, 14:34 »
Og hvis jeg vil justere via styringsboks er I intervallerne:

0,10
0,15
0,20
Osv.

Synes det er store spring
Nogen ideer til hvad der kan gøres for at effekten ikke kører så voldsomt op og ned?
« Senest Redigeret: Apr 26, 2019, 14:38 af CKJ »
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: PI spørgsmål
« Svar #3 Dato: Apr 26, 2019, 16:22 »
lyder forkert, har i prøvet via stokercloud?indtil det forhåbentligt bliver rettet.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 221
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: PI spørgsmål
« Svar #4 Dato: Apr 26, 2019, 17:45 »
lyder forkert, har i prøvet via stokercloud?indtil det forhåbentligt bliver rettet.

Ja, her vil “slideren” ikke køre i 0,01 intervaller som før og jeg kan heller ikke selv skrive tal.
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: PI spørgsmål
« Svar #5 Dato: Apr 26, 2019, 21:35 »
Umiddelbart har jeg haft problemer af samme karakter som du beskriver, dog med justering af korrektion.
De er forsvundet af sig selv, og jeg kan justere i 0,1x niveau i I niveau og på 0,x niveau på P niveau med pilene, så det kan du jo håbe på også sker for dig, hvis ikke nogle mener der er en fejl et sted.





 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: PI spørgsmål
« Svar #6 Dato: Apr 27, 2019, 13:24 »
Umiddelbart har jeg haft problemer af samme karakter som du beskriver, dog med justering af korrektion.
De er forsvundet af sig selv, og jeg kan justere i 0,1x niveau i I niveau og på 0,x niveau på P niveau med pilene, så det kan du jo håbe på også sker for dig, hvis ikke nogle mener der er en fejl et sted.

Det er flot du poster gamle fejl der for længst er rettet fra et andet system (v13) end det der diskuteres (v7) - det er virkelig noget der gavner kommunikationen.

*Ironi kan forekomme*

Mvh. Jens 
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: PI spørgsmål
« Svar #7 Dato: Apr 27, 2019, 13:28 »
Mine grafer er noget ujævne - i løbet af dagen er de helt fine, men flyver og farer op og ned i natte timerne.

pt står I på 0,1 og slideren kan ikke justeres til f.eks 0,11 - når jeg vil hæve I via "slider" vil den lande på 0,14 og næste punkt er 0,18.

jeg kan ikke længere taste et tal ind - det synes jeg før har været en mulighed, nu kan jeg kun bruge "slideren"
Er det korrekt?

Hej,

Korrekt slideren er en anelse grov, men ok synes jeg.

Man kan sagtens taste ind manuelt i clouden så der kan rammes helt præcist, indtast tallet med "," som det i forvejen står, det fungerer fint her. Hvilken platform kører du på? Jeg har, i skrivende stund, testet det på en chromebox med Chrome og Windows 10 med chrome, begge fuldt opdateret. Jeg har hørt om en der havde en ipad, hvor han ikke kunne taste, det forsvandt da han opdaterede ipad'en.
 
Prøv igen - jeg hjælper gerne med at rette det, hvis der er specifikke gængse platforme der har problemer.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Apr 27, 2019, 13:29 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 221
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: PI spørgsmål
« Svar #8 Dato: Apr 27, 2019, 16:31 »
Mine grafer er noget ujævne - i løbet af dagen er de helt fine, men flyver og farer op og ned i natte timerne.

pt står I på 0,1 og slideren kan ikke justeres til f.eks 0,11 - når jeg vil hæve I via "slider" vil den lande på 0,14 og næste punkt er 0,18.

jeg kan ikke længere taste et tal ind - det synes jeg før har været en mulighed, nu kan jeg kun bruge "slideren"
Er det korrekt?

Hej,

Korrekt slideren er en anelse grov, men ok synes jeg.

Man kan sagtens taste ind manuelt i clouden så der kan rammes helt præcist, indtast tallet med "," som det i forvejen står, det fungerer fint her. Hvilken platform kører du på? Jeg har, i skrivende stund, testet det på en chromebox med Chrome og Windows 10 med chrome, begge fuldt opdateret. Jeg har hørt om en der havde en ipad, hvor han ikke kunne taste, det forsvandt da han opdaterede ipad'en.
 
Prøv igen - jeg hjælper gerne med at rette det, hvis der er specifikke gængse platforme der har problemer.

Mvh. Jens

Bruger opdateret iphone

« Senest Redigeret: Apr 27, 2019, 16:32 af CKJ »
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: PI spørgsmål
« Svar #9 Dato: Apr 27, 2019, 19:28 »


Det er flot du poster gamle fejl der for længst er rettet fra et andet system (v13) end det der diskuteres (v7) - det er virkelig noget der gavner kommunikationen.

*Ironi kan forekomme*

Mvh. Jens

Umiddelbart er der flere "pussigheder" i dit angreb.
Dels tænker jeg faktisk "problemet" der er beskrevet i den her tråd har karakter af det jeg beskriver at have oplevet og jeg beskriver jo netop det er gået i sig selv igen.

Men jeg kan så forstå de 2 ting absolut ikke har noget med hinanden at gøre, selvom begge har karakter af problemer med indstilling via clouden.

Det var jeg jo så dum og uvidende nok til at tro, og underforstået i mit indlæg var faktisk en tone af "vent og se" om ikke det går i sig selv igen, men som med ironi i skrift er dne slags svært. Underforståethed, så jeg beklager.

Du beskriver kommunikation og det gavner.

Er der noget jeg har helt misforstået eller har du komplet afvist at hjælpe/kommunikere med mig?
Hvis mine forsøg på bidrag her er velkomne og bidrager tænker jeg at du kunne benytte lejligheden til den forbedrede kommunikation til at kigge på min O2 sensor og se om der kommer noget signal ind i styringen, eller hvad der sker.

Jeg har, for fredspibens skyld, undladt personlige meninger i mine indlæg og gået direkte efter et relevant løsningsforslag på problematikker, ligesom det er den jeg søger omkring min egen O2 sensor. Jeg kan se der er en andne der har absolut samme problem som jeg med den O2 sensor så jeg afventer hans løsning. 
Skulle du mene at have noget negativt tilbage og føler trang til ironi og nedgørelse venter jeg tålmodigt på det er overstået så kommunikation er ligeværdig.

Slutteligt undre det mig faktisk der er tale om en fejl og at den skulle være rettet. Jeg har altid betragtet fejl som fuldkomne umulige og tilskrevet mine problemer mig selv og min egen roden og (mangel på) indsigt i tingene og fyret som jeg jo tydeligt har fået præciseret var kilden til mine problemer.

Om ironi kan forekomme her vil jeg ikke udtale mig om, det kommer helt an på Ja og/eller Nej hat. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: PI spørgsmål
« Svar #10 Dato: Apr 28, 2019, 09:31 »
Bruger opdateret iphone

Super - hvis du kan skrive modellen (5,6,7,8 mv.), så er det endnu mere super.  Men vi tager et kig på nogle modeller. Du kan forøvrigt også prøve at bruge Chrome på den, og se om det gør en forskel, hvis du har lyst.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +75/-5
Sv: PI spørgsmål
« Svar #11 Dato: Apr 28, 2019, 09:35 »
Jeg prøvede via clouden i går (V7.0667 , win10, firefox).
Slideren kører i min 0,03 spring og jeg kan ikke skrive anden decimal (den skriver den, men fjerne den igen).

Har så prøvet igen i dag og det samme sker, men opdagede at jeg kan stille det med op/ned pilene, der skifter den i spring på 0,01.
« Senest Redigeret: Apr 28, 2019, 14:01 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 221
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: PI spørgsmål
« Svar #12 Dato: Apr 28, 2019, 10:03 »
Bruger opdateret iphone

Super - hvis du kan skrive modellen (5,6,7,8 mv.), så er det endnu mere super.  Men vi tager et kig på nogle modeller. Du kan forøvrigt også prøve at bruge Chrome på den, og se om det gør en forskel, hvis du har lyst.

Mvh. Jens

Hej Jens,
Det er 6s

Crome virker ikke her.
Sætter tek. Indstilling til ON, men kan slet ikke skrive noget under I led.
Skrivefeltet er “rødt”

På selve styring kan jeg regulere 0,1 / 0,15 / 0,2 osv.

Jeg må prøve crome via pc senere

Har prøvet med I 0,15 og må se om det bliver bedre... eller værre :D
« Senest Redigeret: Apr 28, 2019, 10:05 af CKJ »
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder

Offline CKJ

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 221
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: PI spørgsmål
« Svar #13 Dato: Apr 28, 2019, 17:06 »
@ jens

Virker på pc (med Crome)
BS20/30 med semirens er taget ud
16KW brænder - Trækstabilisator x1
240 m2 +140 m2 kælder