Tja, en undertryksmåler til dette område er ofte kombineret i en røggasanalysator og koster en del "gryn".
Du kan dog selv lave en rimelig undertryksmåler ved at montere en klar plasticslange Ø6-8 mm på f.eks. et brædt i et "U".
Den ene ende af U'et forbindes til der hvor du vil måle undertrykket mens den anden ende bare ender frit.
Så fylder du vand i U'et, gerne med lidt rød frugtfarve i og en dråbe opvaskemiddel, så er det lettere at se vædsken og vandet "hænger" ikke så meget på indersiden af slangen.
Undertrykket kan læses som den lodrette stigning i vædskeoverfladen i det ene "ben" i U'et.
Måleenheden er mmH
2O eller mmWg, og 1mmH
2O = 10 Pa så der skal måles nøjagtigt

Det hjælper dog lidt at de to vædskeoverflader forskydes i hver sin retming, så afstanden faktisk fordobles, altså afstanden lodret i mm mellem de to vædskeflader divideret med 2 giver mmH
2O.
Så 5 Pa = 1mm lodret afstand, 10Pa = 2 mm lodret afstand osv.
En billig "Storm P løsning" som er noget mere overkommelig end en røggasanalysator

***Update***
Man kan erstatte vandet med sprit som har en mindre massefylde.
Så siger min forældede fysik logik at målene ændrer sig med faktor 1,26.
Altså 5 P = 1,26 mm lodret afstand, 10 Pa = 2,52 mm lodret afstand osv.
Sprit har desuden en meget lavere overfladespænding, så det "hænger" ikke så meget på indersiden af slangen.
Hilsen
Michael
Mange tak for svar.
Jeg har stillet ned for røgsugeren, så ser jeg om det ikke afhjælper problemet.
Jeg overvejer om jeg skulle investere i en undertryksmåler, er det noget der er givet godt ud eller er det ikke pengene værd?